شناسهٔ خبر: 57954 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بانک مسکن اعلام کرد؛

پرداخت ۳۵ هزار فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه

دومين سفر وزير راه و شهرسازی به مناطق زلزله‌زده استان كرمانشاه طی اعلام بانک مسکن، آن بانک بالغ بر ۳۴ هزار و ۷۰۰ فقره انواع تسهیلات در بخش حوادث غیرمترقبه به ارزش بیش از ۵۸۸ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بانک  مسکن اعلام کرد: بانک مسکن بخشی از اعتبارات خود را در قالب تسهیلات حوادث غیرمترقبه که بخشی از این تسهیلات برای بازسازی، تعمیر و مقاوم‌سازی پروژه‌های مسکونی آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه است اختصاص می‌دهد.

بر همین اساس، تسهیلات بانک مسکن در ردیف تسهیلات حمایتی (تکلیفی و تبصره‌ای) برای حوادث غیرمترقبه در قالب «مشارکت مدنی پروژه‌های مسکن مهر »، «مشارکت مدنی سایر پروژه‌های مسکونی»، «فروش اقساطی سهم الشرکه مربوط به طرح مسکن مهر »، «فروش اقساطی سهم الشرکه سایر پروژه‌های مسکونی»، «تسهیلات جعاله مسکن مهر » و «تسهیلات جعاله غیر از پروژه‌های مسکن مهر » پرداخت می‌شود.

طبق آمار رسمی سیستم جامع آماری تسهیلات تبصره ای، بانک مسکن در بازه زمانی شانزده ماهه فروردین ۹۶ تا پایان تیرماه ۹۷ در بخش حوادث غیرمترقبه در مجموع ۳۴ هزار و ۷۳۹ فقره انواع تسهیلات به ارزش ۵۸۸میلیارد و ۵۳۰ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان پرداخت کرده است.

عملکرد بانک مسکن به تفکیک ردیف انواع تسهیلات در بخش حوادث غیرمترقبه حاکی از آن است که این بانک، در ردیف مربوط به تسهیلات مشارکت مدنی برای ۱۳ هزار و ۷۶۹ واحد مسکونی بالغ بر ۴۲۳ میلیارد و ۷۹ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

همچنین در قالب تسهیلات جعاله حوادث غیرمترقبه برای ۲ هزار و ۲۰۵ پروژه مسکونی بدون احتساب واحدهای مسکن مهر، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد و ۸۳۳ میلیون تومان پرداخت شده است.

علاوه بر این تسهیلات حمایتی بانک مسکن در بخش فروش اقساطی سهم الشرکه طرح مسکن مهر حدود ۸ میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومان، فروش اقساطی سهم الشرکه حوداث غیرمترقبه برای سایر پروژه های مسکونی بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۰۱ میلیون، تسهیلات مشارکت مدنی حوادث غیر مترقبه برای پروژه های مسکن مهر ۶۶۰ میلیون تومان و تسهیلات جعاله حوادث غیرمترقبه برای مسکن مهر ۱۱۰ میلیون تومان بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مسکن از فروردین ۹۶ تا پایان تیر ۹۷، ۱۹۲۷۳۰ فقره انواع تسهیلات حمایتی در حوزه‌های مربوطه پرداخت کرده است.

تسهیلات حمایتی در حوزه‌هایی همچون حوادث غیرمترقبه، بخشی از سبد تسهیلاتی بانک مسکن را تشکیل می‌دهد. در جریان بازسازی زلزله کرمانشاه، بانک مسکن از طریق شعب استان زلزله زده اقدامات ضربتی و جبرانی برای کمک مالی اعتباری به خانواده‌های زلزله زده برای پوشش هزینه های بازسازی خانه های خسارت دیده انجام داد.

بانک مسکن تا کنون برای بازسازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی استان کرمانشاه، نزدیک به ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به ساکنان بومی استان (خانوارهای خسارت دیده) پرداخت کرده است.

نظر شما