شناسهٔ خبر: 5801 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

محمدی با تشریح سیستم کنترل اتوماتیک قطار:

افزایش بهره‌وری و ایمنی مهمترین مزیت سیستم کنترل اتوماتیک قطار است

قطار مدیرکل سیر و حرکت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سیستم کنترل اتوماتیک قطار (ATC) را طرحی مهم در جهت برنامه محور شدن حرکت قطارها دانست و گفت: کاهش تأخیرها٬ برنامه‌ریزی بهتر قطارهای مسافربری و افزایش ایمنی از مزیت‌های این طرح مهم است.

ابراهیم محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره سیستم کنترل اتوماتیک قطار (ATC) گفت: این طرح که طرحی مهم در جهت افزایش بهره‌وری راه‌آهن بود پیش از این نیز وجود داشت ولی استفاده از سامانه به این شکل نبود یعنی به طوری که ارتباط قطار از طریق بی‌سیم لوکوموتیوران به‌لحظه با مرکز کنترل برقرار باشد، بنابراین برقراری ارتباطات با تأخیر همراه می‌شد.

وی با بیان اینکه امروز در مرکز کنترل اتوماتیک راه آهن شاهد گراف الکترونیکی دقیقی از موقعیت قطارها هستیم٬ افرود: طی یک سال گذشته نحوه ارتباط با سیستم کنترل مرکزی متمرکز شد و همه داده‌ها در گراف الکترونیکی مذکور آورده شد که این مسئله پیش از این به صورت دستی انجام می‌شد و تأخیر و خطای انسانی در آن نقش داشت.

مدیرکل سیر و حرکت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با راه‌اندازی سیستم کنترل اتوماتیک قطار (ATC) حرکت قطارها به شکل به لحظه روی گراف الکترونیکی تعبیه شده در مرکز کنترل به نمایش درمی‌آید٬ اظهار کرد: با راه‌اندازی این سیستم مرکز کنترل در نواحی مختلف می‌تواند برنامه‌ریزی مناسب‌تری را برای حرکت قطارها پیش بینی کند.

محمدی مزیت‌های سیستم کنترل اتوماتیک قطار (ATC) را برشمرد و تأکید کرد: کاهش تأخیرها٬ برنامه‌ریزی بهتر قطارهای مسافربری و افزایش ایمنی از مزیت‌های این طرح مهم است./

نظر شما