شناسهٔ خبر: 58049 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در جلسات هماهنگی اجرای طرح راهداری زمستانی تاکید شد:

تدوین برنامه جامع راهداری زمستانی برای اجرا از سوی سازمان و ادارات کل استانی

راهداری زمستانی تدوین یك برنامه جامع اجرایی و عملیاتی، داشتن برنامه‌ریزی و پیش‌ آمادگی و همچنین هماهنگ‌سازی اقدامات مربوط به اجرای طرح راهداری زمستانی در ستاد مركزی و استانها، در اجرای موفق این طرح تأثیر به سزایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌‌ای، حیدر مطاعی معاون راهداری این سازمان در جلسه‌ای كه به منظور هماهنگی مسئولان و دست‌اندركاران حوزه راهداری سازمان درخصوص اجرای طرح راهداری زمستانی سال‌جاری برگزار شد با بیان این مطلب افزود: نجات جان انسانها اهمیت فراوان دارد حتی نجات جان یك انسان نیز برای قشر راهدار مهم است و تلاش می‌كند همواره راه را برای عبور كاربران جاده و مسافران هموار كرده و نویدبخش آرامش جاده‌ها باشد، بنابراین از همین الان باید به فكر راهداری زمستانی باشیم.

وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر باتوجه به محدودیت‌های اعتباری و كمبود امكانات بخش راهداری، لزوم استفاده بهینه از امكانات در اختیار و تجهیز و تعمیر ماشین‌آلات راهداری و به روز نگه‌داشتن آنها و همچنین اتخاذ راهكارهایی جهت اجرای فرآیندها و فعالیتهای راهداری باتوجه به میزان اعتبار اختصاص یافته را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

مطاعی افزود: باتوجه به تجربه سال گذشته و سنوات پیش در حوزه راهداری و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌جاری در این حوزه، انتظار می‌رود امسال باتوان و پتانسیل بیشتری خدمات راهداری به كاربران جاده‌ها در ماههای سرد و دارای بارش ارایه شود.

معاون راهداری سازمان با اشاره به اینكه پیش آمادگی نیروهای راهداری نقش مهمی در شناسایی و مقابله با مشكلات احتمالی دارد خاطرنشان ساخت: باید براساس برنامه زمان‌بندی شده برای استانهای اولویت‌دار، نسبت به برآورد ماشین‌آلات مورد نیاز اكیپ‌های راهداری و همچنین امكانات لازم اقدام شود.

براساس این گزارش در ادامه این نشست داریوش نصر مدیركل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات هماهنگی در جهت اجرای راهداری زمستانی افزود: باتوجه به تجربه و تحلیل سنوات گذشته، استانهای اولویت‌دار برحسب میزان ترافیك ورودی و خروجی هر استان، میزان بارش‌ها و سایر پارامترها، استانهای دارای اهمیت و اولویت‌ شناسایی شدند و جلسات هماهنگی، برنامه‌ریزی و بدست آوردن نیازهای استان و تلاش و مدیریت در جهت رفع مشكلات پیش رو و تأمین نیازها اعلام شده درحال برگزاری است.

نصر اظهار داشت: این جلسات هماهنگی جهت اتخاذ راهكارهای عملیاتی و اجرایی راهداری زمستانی و ارایه خدمات مطلوب به مسافران برگزار می‌شود و امید می‌رود با تلاش همكاران در سراسر كشور را شاهد ترافیك روان در جاده‌ها و ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای در طول ماههای سرد سال باشیم.

مدیركل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در حوزه راهداری، تصریح كرد: برنامه‌ریزی، تدوین برنامه و هماهنگ‌سازی اقدامات راهداری را در اولویت كاری خود داریم كه در این ارتباط جلسات هماهنگی با مدیركل و معاون راهداری استانهای اولویت‌دار در حال برگزاری است كه امید می‌رود طی مدت زمان تعیین شده، نیازسنجی استانها و برنامه‌ریزی جهت رفع نیازها و مشكلات موجود صورت می‌گیرد.

نظر شما