شناسهٔ خبر: 58236 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای:

ارتقا کیفی راه‌ها و بهبود کارایی بخش‌خصوصی با استفاده از سه ظرفیت‌/ کاهش تلفات جاده‌ای با تصویب نقشه راه ایمنی/ بررسی چالش‌های پایانه‌های مرزی در دوران تحریم

گزارش آخر هفته  افتتاح ۱۴۰ کیلومتر انواع راه در استان خوزستان،‌ آزادراه لامرد- پارسیان شاهراه حیاتی کریدور شمال- جنوب کشور،‌ تشریح رابطه توسعه حمل و نقل کشور با جاده‌های استان اصفهان، برای اتمام همت- کرج ماهانه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری توزيع لاستيك ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای كشور و اصلاح ۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز راه‌های کشور سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است.

افتتاح ۱۴۰ کیلومتر انواع راه در استان خوزستان

با حضور وزیر راه و شهرسازی ۵۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۸ کیلومتر راه روستایی در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

ه گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مشخصات ۵۲ کیاومتر راه اصلی و بزرگراه به این شرح است: ماهشر-هندیجان ۶ کیلومتر، رامهرمز-بهبهان ۶ کیلومتر، باغملک-قلعه ترک ۸ کیلومتر، دزفول-سردشت ۷ کیلومتر که این مسیرها با همکاری شرکت ساخت و اداره کل راه و شهرسازی استان تکمیل شده است.

ارتقا کیفی راه‌ها و بهبود کارایی بخش‌خصوصی با استفاده از سه ظرفیت‌ قانونی

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «کلیه اقدامات راهداری سازمان در راستای ارتقای کیفی راه‌ها و تسهیل تردد در جاده‌ها است.» گفت: سازمان با استفاده از پتانسیل قانونی بودجه سال ۹۷ نسبت به پیگیری و تصویب انتشار۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ، ۴۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه و تهاتر بانکی مطالبات پیمانکاران، جهت بهبود کارایی بخش خصوصی بهره‌ خواهد برد.

وی افزود: لذا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با استفاده از پتانسیل قانون بودجه سال ۹۷ نسبت به پیگیری و تصویب انتشار اوراق مشارکت و اسناد خزانه جهت بهبود کارایی بخش خصوصی بهره‌ خواهد برد.

کاهش تلفات جاده‌ای با تصویب نقشه راه ایمنی در کمیسیون امور زیربنایی دولت

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از تصویب نقشه راه ایمنی راه‌های کشور در کمیسیون امور زیربنایی دولت و عملیاتی شدن آن شاهد کاهش قابل توجه تلفات جاه‌ای خواهیم بود.

مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با روزنامه شرق بر رابطه مستقیم قیمت بنزین با کاهش تلفات رانندگی تاکید کرد. البته با یک پیش شرط مهم. او میگوید در صورتی افزایش قیمت بنزین منطقی است  که در کنار آن خودروی ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

آزادراه لامرد- پارسیان شاهراه حیاتی کریدور شمال- جنوب کشور

معاون وزیر راه وشهرسازی در حاشیه بازدید وزیر اطلاعات آزادراه لامرد- پارسیان گفت:‌ این آزادراه یکی از شاهراه‌های حیاتی اتصال منطقه انرژی‌بر لامرد به منطقه استراتژیک پارسیان و همچنین بزرگترین اسکله تخصصی در حال ساخت کشور در منطقه عسلویه است و به همین دلیل مراحل اجرایی شدن کار به سرعت در حال پیگیری و انجام است.

خادمی در حاشیه بازدید از آزادراه لامرد- پارسیان گفت: این آزادراه به طول ۵۰ کیلومتر از غرب شهر لامرد شروع و پس از عبور از کوهستانی مرتفع در شمال غربی پارسیان به کریدور جنوب کشور متصل می‌شود.

تشریح رابطه توسعه حمل و نقل کشور با جاده‌های استان اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسای و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در آیین افتتاح پل دوم استراتژیک غدیر و محور اصفهان-شهرکرد با اشاره به اهمیت و جایگاه استان اصفهان در حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: در ایران بیش از ۹۰ درصد بار و مسافر از طریق حمل‌و‌نقل جاده‌ای جابجا می‌شود و به همین خاطر توسعه و نگهداری شبکه راه‌های کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به حضور پررنگ استان اصفهان در بین استان‌های همجوار و قرار داشتن در کریدور‌های شمال-جنوب و شرق-غرب کشور،‌ این نتیجه حاصل می شود که نبود جاده‌های مناسب در استان اصفهان بر توسعه حمل ونقل کشور تاثیر گذار است.

بررسی چالش‌های پایانه‌های مرزی در دوران تحریم با برگزاری جلسات منطقه‌ای

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از برگزاری جلسات منطقه‌ای با هدف بررسی چالش‌های پایانه‌های مرزی در دوران تحریم‌ با حضور مدیران و نمایندگان بخش خصوصی هر منطقه خبر داد.

نفیسی از حمایت سازمان نسبت به طرح‌های پیشنهادی بخش خصوصی طی برگزاری این جلسات خبر داد و گفت: به طور مثال یکی از پیشنهادات استفاده از مسیر‌‌های جایگزین مانند اتصال بندر امیرآباد و انزلی به بندر اکتائو بود که بخش خصوصی ایران نسبت به واردات کشتی‌های رو-رو برای جابجایی کامیون‌های ترانزیتی اعلام آمادگی کرد.

برای اتمام همت- کرج ماهانه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در بازدید از آزادراه همت- کرج گفت:‌ به منظور اتمام این پروژه ماهانه حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این آزادراه ظرف مدت شش ماه به اتمام برسد.

سیدحسین میرشفیع به همراه هیاتی از سازمان برنامه و بودجه کشور  از آزادراه همت- کرج بازدید کرد و در این خصوص گفت: در حال حاضر سه قطعه این پروژه حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به منظور اتمام عملیات اجرایی این آزادراه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری توزيع لاستيك ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای كشور

سامانه نرم‌افزاری توزیع لاستیك با هدف رسیدگی به مطالبات رانندگان جهت توزیع عادلانه لاستیك در سطح كشور از سوی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی شد.

این سامانه نرم‌افزاری توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد و با همكاری دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات اجرا و در اختیار انجمن‌های صنفی رانندگان استان‌های کشور به نشانی www.tire.rmto.ir قرار گرفته است.

اصلاح ۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز راه‌های کشور

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای ارتقای ایمنی در راه‌های کشور، اصلاح هندسی ۵۰۰ نقطه حادثه خیز در محورهای برون شهری در دستور کار قرار گرفته است.

رضا اکبری افزود: عملیات شناسایی سه هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای برون شهری از سال ۹۵ آغاز شده است و پس از راستی آزمایی این نقاط، در نهایت یک‌هزار و ۵۸۵ نقطه برای آشکارسازی شناسایی شد.

نظر شما