شناسهٔ خبر: 5824 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بازدید آخوندی از مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور/ ارتباط تلفنی وزیر راه با خلبان دو پرواز

 بازدید وزیر راه و شهرسازی از مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور وزیر راه و شهرسازی به همراه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی به همراه مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور عصر امروز (یازدهم فروردین) با حضور در مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور از نزدیک از نحوه فعالیت و کنترل پروازهای داخلی، عبوری و نشست و برخاست‌های بین‌المللی بازدید و با کارکنان این بخش گفتگو کرد.

در جریان این بازدید وزیر راه و شهرسازی به صورت تلفنی از طریق مرکز کنترل ترافیک با خلبان پرواز مشهد-اهواز متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی گفتگو کرد و ضمن تبریک سال نو و خسته نباشید وضعیت ترافیک و پروازهای نوروزی را جویا شد؛ همچنین آخوندی از طریق مرکز کنترل ترافیک هوایی با خلبان پرواز کیش - اصفهان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز گفتگو کرد و برای وی و همه خلبانان و دست اندرکاران صنعت هواپیمایی آرزوی سلامتی کرد.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با مجید مهدوی سرکشیک مرکز کنترل ترافیک هوایی درباره ترافیک و روند انجام پروازهای داخلی و عبوری گفتگو کرد. در این میان مهدوی با ارائه گزارشی به وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴۷ پرواز عبوری از آسمان ایران، حدود ۱۱۰۰ پرواز داخلی و حدود ۵۰۰ پرواز متفرقه از جمله پروازهای نظامی در آسمان کشور انجام شده است.

آخوندی همچنین از اداره سوئیچینگ و اتوماسیون مرکز کنترل ترافیک هوایی که وظیفه پشتیبانی فنی این مرکز را بر عهده دارد بازدید کرد و آخرین وضعیت پوشش راداری در ارتفاعات پروازی را جویا شد.

وزیر راه و شهرسازی در جریان این بازدید بر حفظ استاندارد و ایمنی پروازها تاکید کرد.

در این بازدید شوشتری معاون عملیات هوانوردی و مومنی رخ عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه های کشور نیز وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کردند.

نظر شما