شناسهٔ خبر: 58267 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل بنادر و دریانوردی استان مازندران بیان کرد:

دریانوردان سفیران فرهنگی ما در كشورهای مختلف هستند

تقدیر مدیر كل بنادر و دریانوردی استان مازندران در مراسم تجلیل از دست اندركاران عرصه دریانوردی استان ، دریانوردان ایرانی را سفیران واقعی كشورمان برای معرفی فرهنگ اصیل ایرانی در كشورهای مختلف برشمرد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران ، محمد تقی انزان پور روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه در مراسم گرامیداشت روزجهانی دریانوردی كه با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان، شهرستان، شرکت‌های بخش خصوصی و فرماندهان یگان انتظامی در سالن اجتماعات بندر نوشهر برگزار شد با اعلام این مطلب افزود : روز جهانی دریانوردی فرصت مناسبی برای قدرشناسی و قدردانی از زحمات طاقت فرسای دریانوردان عزیزی است كه در سخت ترین شرایط برای به گردش درآوردن چرخ اقتصادی كشور تلاش می كنند.
    

وی با بیان اینكه ۸۰ درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می شود خاطر نشان كرد كشور عزیزمان به دلیل دارا بدون بیش از ۵ هزار كیلومتر خط ساحلی در شمال و جنوب ، ظرفیت بالایی برای بهره‌گیری از مزایای اقتصادی و نظامی این موهبت بزرگ خدادادی برخوردار است.

انزان پور افزود: نهادینه سازی فرهنگ دریانوردی و برجسته‌سازی جنبه‌های اقتصادی و امنیتی دریا برای كشوری كه از ساحل زیادی برخوردار است ضروری است. در ادامه ابوطالب گرایلو معاون امور دریایی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران به قرائت پیام كی تاك لیم دبیر كل سازمان جهانی دریانوردی (IMO) پرداخت.

در پایان ضمن اهداء لوح سپاس از زحمات تعدادی از دریانوردان نمونه شاغل در اداره كل و شركت‌های بخش خصوصی و دیگر ارگان های دریایی استان، در آستانه روز تکریم بازنشستگان از تعدادی از این عزیزان قدرانی به عمل آمد.

نظر شما