شناسهٔ خبر: 5868 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز خبر داد:

نیاز ۲۰۰ میلیارد تومانی برای ایمن‌سازی جاده چالوس – کرج/ احداث دیوار در محدوده سد امیرکبیر

ابوالفضل باقرنيا مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز از احداث دیوار به جای گارد ریل‌های فرسوده در محدوده سد امیر کبیر خبر داد و گفت:‌ برای ایمن‌سازی کامل جاده چالوس – کرج به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ابوالفضل باقرنیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که ایام نوروز ۲۵۰ راهدار استان البرز در قالب ۱۷ اکیپ راهداری به همراه ۱۳۰ وسیله نقلیه سبک و سنگین خدمات رسانی ‌کردند، خاطر نشان کرد: تلفات جاده‌ای بر اساس گزارش پلیس راهور، نسبت به سال گذشته کاهش داشت؛ به ‌طوری‌که مطابق گزارش پلیس، امسال تلفات جاده‌ای در این استان پنج نفر بود.

وی با یادآوری این‌که بیشترین آمار تصادفات در جاده تهران به سمت استان‌های شمال رخ می‌دهد، افزود: به‌منظور ایمن‌سازی کامل جاده چالوس – کرج به اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم و اکنون فقط برای ایمن‌سازی تونل پنج، به ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که هماهنگی‌های آن با سازمان راهداری انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: اکنون یکی از اولویت‌های کاری ما در سال جدید،‌ احداث دیوار در محدوده سد امیر کبیر است، چون گاردریل‌های موجود فرسوده شدند و دیگر کارآیی ندارند.

باقرنیا ضمن اعلام رضایت از تلاش بی‌وفقه راهداران استان البرز طی ایام نوروز، گفت: راهداران طی چندین مرحله اقدام به برف روبی و ریزش برداری در محورهای گچسر، کندوان، طالقان و جاده چالوس کردند.

وی با بیان این‌که راهداران استان در جاده چالوس فقط در یک مرحله به مدت سه شبانه روز اقدام به ریزش برداری و بازگشایی جاده کردند، افزود: استاندار البرز طی بازدیدی که ۱۱ فروردین از این جاده داشت، از نزدیک با اقدام‌های انجام شده از سوی راهداران بازدید و از تلاش آن‌ها قدردانی کرد./

نظر شما