شناسهٔ خبر: 59046 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

شدت بارش باران در استان گیلان/ روند کاهش دما در استان‌های شمالی/ احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه در نیمه شمالی کشور

آب و هوا امروز پنجشنبه، سامانه بارشی تقویت شده سبب بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان به صورت پراکنده در شمال آذربایجان شرقی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری مطابق تحلیل‌های نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان دهنده این است که از بعدازظهر روز گذشته با نفود جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر و گذر موج تراز میانی جو، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران رخ داد.

امروز پنجشنبه، سامانه بارشی تقویت شده سبب بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان به صورت پراکنده در شمال آذربایجان شرقی شد.

شدت بارش‌ها امروز در برخی نقاط استان گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی شد و دریای خزر در ادامه روز گذشته که مواج و توفانی بود امروز هم چنین شرایطی را خواهد داشت.

جمعه بارش با شدت بیشتر در استان گیلان ادامه پیدا می کند و سبب آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود. در عین حال هموطنان طی این ایام از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مناطق یادشده خودداری کنند.

 همچنین طی امروز و فردا در برخی ساعات برای جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان شاهد رشد ابر، رعدوبرق و بارش پراکنده باران همراه با وزش‌های باد موقتی خواهیم بود.

دمای تهران امروز که هوایی صاف داشت و گاهی اوقات همراه با وزش باد بود به ۲۸ درجه بالای صفر رسید و پیش‌بینی می‌شود برای فردا کمینه دما ۱۸ و بیشینه به ۲۷ درجه بالای صفر برسد.

گرم ترین مرکز استان اهواز با دمای ۴۲ درجه و خنک ترین مرکز استان هم امروز شهرکرد بود که کمینه دما در آن یک درجه بالای صفر شد.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما