شناسهٔ خبر: 59239 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مشاور ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد:

طرح و اجرای خانه روستایی در مقررات ملی ساختمان‌/ ضرورت بهبود فضای معیشتی و الگوهای بوم‌محور در خانه‌سازی روستایی

سهراب ویسه مشاور ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تدوین مبحث جداگانه در مقررات ملی ساختمان با عنوان طرح و اجرای ساختمان‌های روستایی با حمایت مالی و معنوی بنیاد مسکن در حال انجام است که بر موضوعاتی چون تامین آسایش، بهبود فضای معیشتی و بهره‌گیری از الگوهای بوم محور نظارت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سهراب ویسه، مشاور ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در هجدهمین همایش "سیاست‌های توسعه مسکن در ایران" با اشاره به ضرورت تدوین مبحث طرح و اجرای خانه‌های روستایی در مقررات ملی ساختمان گفت: ضرورت تدوین مبحث طرح و اجرای خانه‌های روستایی ایران در مقررات ملی ساختمان با عنوان طرح و اجرای ساختمان‌های روستایی با حمایت مالی و معنوی بنیاد مسکن در حال انجام است.

وی افزود: ما آیین‌نامه‌های خاص ساختمان روستایی در کشور نداریم. این در حالی است که مشخصات خاصی در ساختمان های روستایی هست که در سازه‌های شهری نیست.

ویسه در ادامه تصریح کرد: ما باید امکان استفاده از فضاهای بومی را مناسب‌سازی کنیم و در طراحی ساختمان‌های روستایی در نظر داشته باشیم. هدف، تدوین پیش‌نویس مقررات و ضوابط برای اجرای و طراحی ساختمان روستایی ایران است.

وی اضافه کرد: مقررات ملی ساختمان‌های روستایی ناظر است به تامین ایمنی و بهداشت ساختمان و همچنین این مقررات بر موضوعاتی مثل حفظ محیط زیست، تامین آسایش و نیز بهبود فضای معیشتی و بهره‌گیری از الگوهای بوم‌محور نظارت خواهد داشت.

مشاور ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این مقررات عمدتا ساختمان‌های دو طبقه را دربرمی‌گیرد و ما به دنبال راهکارهای معیشتی برای این ساختمان هستیم. مشاغل نیز باید در زمره مشاغل و کسب و کارهای خانگی باشند و جزو صنابع دستی محسوب نشوند./

نظر شما