شناسهٔ خبر: 59316 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

تشکیل نخستین جلسه اتاق فکر صادرات مواد معدنی در بندر شهید بهشتی چابهار

جلسه برگزاری اولین جلسه اتاق فکر با هدف هم اندیشی در خصوص صادرات مواد معدنی از بندر شهیدبهشتی چابهار با حضور سید دانیال محبی استاندار سیستان بلوچستان و بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی و بخشهای خصوصی صادر کننده در بندر شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، در ابتدا بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به تشریح اقدامات صورت گرفته در بندر و قابلیتها و حمایتهای تسهیلاتی و تخفیفاتی برای صاحبان کالا و صادر کنندگان پرداخت و اظهار کرد: دیدگاهها و پیشنهادات موثر تشکلهای خصوصی و صاحبنظران در تعیین سیاستها، راهبردها و تصمیم گیریهای اداره کل بنادر و دریانوردی بسیار موثر است.

در ادامه سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر حمایت استان از ترانزیت و صادرات مواد معدنی با در نظر گرفتن فرآوری و ایجاد راهکارهای ارتقاء ارزش افزوده در صادرات مواد معدنی تاکید کردند و توسعه این بخش را پیشنیاز توسعه اقتصاد ریل پایه دانستند.

وی اضافه کرد: با رونق صادرات و ترانزیت مواد معدنی حجم قابل توجهی از ظرفیت بنادر و بخشهای معادن بهره گیری خواهد شد.

در این نشست که حدود دو ساعت به طول انجامید، مدیران عامل و نمایندگان شرکت های فعال بخش صادرات مواد معدنی به بیان مشکلات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود در راستای بهبود روند صادرات مواد معدنی پرداختند.

نظر شما