شناسهٔ خبر: 5944 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزارت راه و شهرسازي اعلام كرد:

جزئيات آمار استفاده از وسايل حمل ونقل عمومي در نوروز / كاهش مسافران ريلي، جاده‌اي و هوايي و افزايش مسافران دريايي

بنادر مسافری استان هرمزگان و سفرهای نوروزی تعداد مسافران نوروزي در سال ۱۳۹۴ كه از وسايل حمل ونقل عمومي برون شهري استفاده كرده اند در بخش ريلي، جاده‌اي و هوايي نسبت به سال ۱۳۹۳ كاهش داشته و بخش دريايي شاهد افزايش ۲۸ درصدي تعداد مسافران ورودي و خروجي بنادر بوده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، وزارت راه و شهرسازي اعلام كرد: جزئيات آمار استفاده شهروندان از وسايل حمل ونقل عمومي از ۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۵ فروردين ۹۴ نشان مي دهد كه در اين مدت يك ميليون و ۷۶۰ هزر و ۶۶۶ نفر از طريق قطار‌ها جا‌به‌جا شده‌اند كه نسبت به سال گذشته ۴ درصد كاهش را نشان مي‌دهد.

همچنين يك ميليون و ۷۵۹ هزار و ۴۶۴ نفر از طريق پروازهاي داخلي جا‌به‌جا شدند كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش ۱۰ درصدي را نشان مي‌دهد تعداد مسافران خارجي نيز ۴۸۴ هزار و ۳۳۰ نفر بوده است كه كاهش هفت درصدي را نسبت به پارسال داشته است.

تعداد مسافران نوروزي جا‌به جا شده با صدور صورت وضعيت با اتوبوس در سطح كشور چهار ميليون و ۷۲۹ هزار و ۴۳۱ مسافر و با ميني بوس و ميدل باس يك ميليون و ۹۱۷ هزار و ۸۳۳ نفر و با سواري كرايه برون شهري يك ميليون و ۴۲۰ هزار و ۲۸۱ نفر است كه نشان مي دهد ۵۸ درصد مسافران با اتوبوس، ۲۴ درصد با ميني بوس و ميدل باس و ۱۸ درصد با سواري كرايه جا‌به جا شدند.

بنابر اين گزارش در بخش حمل و نقل بين المللي نيز از مورخ ۹۳/۱۲/۲۵ تا ۹۴/۰۱/۱۴ در مجموع ۷۵۸ هزار و ۵۸۷ نفر شامل ورودي۳۷۶ هزار و ۵۲۴ مسافر ورودي و شامل و ۳۸۲ هزار و ۶۳ مسافر خروجي از مرزها تردد كردند كه نسبت به سال گذشته ۹ درصد كاهش داشته است.

لازم به ذكر است از كل تردد صورت گرفته از مرزها ۴۸۷ هزار و ۲۵۸ نفر معادل ۶۴ درصد ايراني و ۲۷۱ هزار و ۳۲۹ نفر معادل ۳۶ درصد مليت خارجي داشته اند.

پرترددترين استان‌هاي كشور براساس نرخ تردد به ترتيب شامل استان‌‌هاي البرز، تهران، مازندران، گيلان و قزوين و پرترددترين محورها شامل آزادراه كرج - تهران و بالعكس و آزادراه كرج – قزوين و بالعكس و آزادراه تهران – قم و بالعكس است.

براي مشاهده جزئيات آمارها اينجا كليك كنيد

برچسب‌ها:

نظر شما