شناسهٔ خبر: 59467 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان تاکید کرد:

افق روشن توسعه و اشتغال در بندر امام خمینی(ره)

بندر طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی استان خوزستان به همت معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی این استان با هدف توسعه گردشگری ساحلی و دریایی تهیه و تدوینشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به رویکرد اخیر دولت در خصوص توسعه فعالیت‌های گردشگری و ایرانگردی و همچنین توجه ویژه استاندار و مقامات مسئول استانی به بسترسازی و توسعه فعالیت‌های مذکور بیان داشت:بر این اساس مطالعات گسترده ای به منظور شناسایی توانمندی‌ها و جاذبه‌های بالفعل و بالقوه گردشگری دریایی در حوزه دریایی تحت نظارت بندر امام خمینی(ره) توسط کارشناسان بخش دریایی صورت پذیرفت که منجر به تهیه بسته های پیشنهادی، جهت جذب سرمایه گذاران فعال و علاقه مند در حوزه گردشگری دریایی شود.

امین موسی پور در ادامه افزود: به همین منظور جلسات هماهنگی با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر ماهشهر به عنوان متولی این امر انجام و تعاملات لازم جهت پیشبرد اهداف تعیین شده صورت پذیرفت.

وی در تشریح اهداف و دستاوردهای این طرح‌ها، ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی منطقه، اشاعه فرهنگ دریایی، معرفی جاذبه ها و جغرافیای منحصر به فرد خور موسی و فراهم نمودن زمینه های جذب توریست‌های داخلی و خارجی و در نتیجه سرمایه گذاری پایدار را از اهم این اهداف برشمرد.

یادآور می شود استان خوزستان با برخورداری از یک هزار و ۱۸۶ کیلومتر ساحل و ۷ بندر بزرگ و کوچک، از جمله استان های ساحلی و برخوردار از ظرفیت های گردشگری دریایی و آبی کشور به شمار می آید که این ظرفیت مهم از دیرباز مورد توجه گردشگران بوده است.

نظر شما