شناسهٔ خبر: 59477 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد :

تصویب مطالعات ۶ پروژه راهسازی در کارگروه تصویب مطالعات

احمد مرزبان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی از تصویب مطالعات ۶ پروژه مهم راهسازی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل  راه و شهرسازی استان مرکزی ، احمد مرزبان گفت : در جلسه‌ای که با حضور اعضاء کارگروه تصویب مطالعات پروژه‌های راهسازی در این اداره کل تشکیل گردید ۶ پروژه شامل : ۱-مطالعات طراحی تفصیلی عملیات باقی مانده پروژه احداث باند دوم محور اراک – فرمهین ۲- مطالعات توجیه نهایی محور فرمهین – آشتیان  ۳-مطالعات تقاطع کنارگذر خمین با محور اراک – خمین ۴-مطالعات احداث باند دوم محور شازند- ازنا ۵-مطالعه پل ورآباد ۶ – مطالعات طراحی تفصیلی گردنه نقره کمر مورد بحث و بررسی و در نهایت تصویب قرار گرفت.

وی درخصوص باند دوم محور اراک – فرمهین گفت : محور اراک – فرمهین به طول ۴۰ کیلومتر می‌باشد که در سال‌های گذشته احداث باند دوم و یا تعریض طرفین در بخش‌های زیادی از آن انجام شده و مطالعات باقیمانده مسیر و همچنین محل تقاطع‌ها و روسازی و تعداد آتروها در این جلسه به تصویب رسید.

معاون مهندسی و ساخت همچنین ارتقاء محور فرمهین – آشتیان به راه اصلی به سبب رشد روزافزون ترافیک و به منظور کاهش نرخ تصادفات ، اتصال کمربندی خمین به محور اراک – خمین و بهره‌برداری از تقاطع خمین – محلات ، حذف قوس‌های افقی موجود در محدوده گردنه نقره کمر در طول ۷کیلومتر ، اجرای پل ورآباد در محور خمین – محلات و بهره برداری از قطعات باقیمانده این محور که دارای ترافیک بالایی می‌باشد و همچنین احداث باند دوم محور شازند – ازنا به طول تقریبی ۳۵۵+۴۰ کیلومتر در محدوده استان مرکزی را زمینه‌ای جهت رشد و شکوفایی استان و کاهش ترافیک عنوان نمود و خاطر نشان ساخت امیدواریم با تصویب نهایی این طرحها و ابلاغ اعتبارات آنها شاهد اجرای آنها باشیم.

مرزبان همچنین مطالعه جاده فرودگاه را نیز یکی دیگر از طرح‌های در دست اجرای این اداره کل عنوان نمود. لازم به ذکر است : استان مرکزی با دارا بودن ۶۴۰۹کیلومتر در ۱۲ شهرستان و دارا بودن ۲۰۹ کیلومتر آزادراه ، ۴۳۲ کیلومتر بزرگراه ، ۴۵۴کیلومتر راه اصلی ، ۷۵۴کیلومتر راه فرعی و ۱۲۰کیلومتر معابرشهری و راه دسترسی هم اکنون دارای ۳۷ پروژه فعال در سطح استان می‌باشد.

نظر شما