شناسهٔ خبر: 59863 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معصوم تشریح کرد؛

جزییات ۷ ماه حبس برای متهم توهین کننده به رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی/ حکم قطعی و قابل اجراست

حسین معصوم حسین معصوم مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که فرد توهین کننده به وزیر راه و شهرسازی، با حکم دادگاه متهم شناخته شده است، گفت: حکم ۷ ماه حبس برای متهم قطعی است که از شعب تجدیدنظر استان تهران صادر شده و هم‌اکنون در صدد اجرای حکم هستیم.

حسین معصوم مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی به دنبال اخبار منتشر شده توسط برخی از رسانه ها در رابطه با محکومیت حسن عباسی در گفتگو با خبرنگار ما از اجرای حکم قطعی ۷ ماه حبس توسط دادگاه برای متهم خبر داد و گفت: با توجه به سخنرانی‌ها، اظهار نظرهای خلاف واقع و توهین‌هایی که در مکان‌های عمومی از طریق حسن عباسی علیه رئیس جمهوری و همچنین وزیر راه و شهرسازی انجام شد، دو شکایت از سوی آن دو مقام (وزیر راه و شهرسازی و همچنین رئیس جمهوری) به دستگاه قضایی کشور ارایه و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد که توسط دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده در دادسرا، دادگاه بدوی و همچنین دادگاه تجدیدنظر انجام شد.

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این مطلب که همزمان با شکایت وزیر راه و شهرسازی چندین شکایت نیز از سوی رئیس جمهوری علیه این فرد به دادگاه ارایه شد، خاطرنشان کرد:  دادگاه دو پرونده را همزمان با هم رسیدگی کرد که از مجموع مواردی که موضوع شکایت بود، حکم قطعی حبس برای متهم پرونده صادر شد. متهم درطول رسیدگی هیچ گونه دلیل و مدرکی مبنی بر اظهارات خود ارائه نداده و نتوانست ادعاهای خود را ثابت کند بنابراین طبق حکم قضایی محکوم شد.

معصوم تصریح کرد: حکم ۷ ماه حبس برای متهم قطعی است که از شعب تجدیدنظر استان تهران صادر شده و هم‌اکنون در صدد اجرای حکم هستیم.

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا متهم به دلیل محرز شدن اتهام، انفصال از خدمت نیز خواهد شد؟، گفت: دادگاه این فرد را مجرم شناخته است. انفصال از خدمت نیز می‌تواند در رسیدگی به تخلفات اداری سازمان مربوطه هم مورد بررسی قرار گیرد. آنچه که ما دنبال کردیم از طریق دستگاه قضایی بوده است که از زحمات و پیگیری های آنها که با دقت و بررسی لازم نسبت به احقاق حق افراد در هر سمتی اقدام کردند، تشکر می‌شود.

گفتنی است، این فرد در تربیون‌های مختلف و در دانشگاه های متعددی در طی چند سال گذشته مطالبی خلاف واقع و توهین آمیز نسبت به مسئولان نظام بیان داشته است که در نهایت حکم ۷ ماه حبس از سوی دادگاه برای وی صادر شده است.

نظر شما