شناسهٔ خبر: 59958 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران همراه با وزش باد طی سه روز آینده در اکثر استان‌ها/ پیش‌بینی شدت بارش‌ها در مرکز و جنوب کشور / لزوم آمادگی جهت هرگونه خسارت احتمالی و رعایت توصیه‌های ایمنی

بارندگی- هواشناسی- آب و هوا- آب گرفتی جاده طی سه روز آینده به‌طور متناوب در بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و برخی نقاط جنوب شرق کشور، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط باد همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی وآینده‌نگری و طبق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی، طی سه روز آینده به‌طور متناوب در بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و برخی نقاط جنوب شرق کشور، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط باد همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت هم خلیج فارس به ویژه نواحی شرقی مواج خواهد بود و برای جزایر واقع در آن رگبار رعدوبرق و گاهی باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز با توجه به وزش باد موقتی شدید در جنوب غرب کشور پدیده گردوغبار و کاهش دید افقی در استان‌های بوشهر، خوزستان پیش‌بینی شد و در ۲۴ ساعت آینده برای غرب سواحل دریای خزر، تهران، ارتفاعات البرز و برخی نقاط شمال شرق بارش باران و گاهی رعدوبرق به صورت پراکنده رخ خواهد داد.

امروز همچنین غرب کردستان و کرمانشاه، جنوب اصفهان و شرق فارس، جنوب کرمان، شمال وغرب هرمزگان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان و برای فردا چهارشنبه برخی مناطق فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، شرق خوزستان و جزایر واقع در خلیج فارس و در پنجشنبه خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و جنوب کرمان و جزایر واقع در خلیج فارس بارش شدت بیشتری خواهد داشت. امروز برای جنوب استان خراسان رضوی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش بادو گردوخاک دور از انتظار نیست.

با توجه به شرایط جوی سه روز آینده سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه شماره ۷۴ که امروز آن را منتشر کرد در همه این مناطق فوق الذکر توصیه داشت که برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود .

سازمان هواشناسی کل کشور طی اطلاعیه‌ای رشد ابر، رگبار و رعدو برق و وزش بادموقتی شدید و احتمال سیلابی شدن موقتی  مسیل‌ها و  رودخانه ها در بعدازظهر واوایل شب به ترتیب پیش بینی می شود:

 سه شنبه ۹۷/۷/۲۴ : شمال و غرب هرمزگان، جنوب کرمان ،جنوب فارس، شمال کرمانشاه ، جنوب اصفهان  ،برخی نقاط کردستان وجنو ب لرستان  .

چهارشنبه ۹۷/۷/۲۵ : بوشهرو جزایر واقع در خلیج فارس، برخی مناطق فارس وجنوب کهگیلویه و بویر احمد.

از این رو توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

دما و وضعیت هوای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما