شناسهٔ خبر: 60006 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل استان تهران خبر داد:

اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی وتردد برای کاربران آسیب پذیر جاده‌ای

محمدحسن کلهری معاون حمل ونقل استان تهران ایمنی سفر و مسافر را بالاترین اولویت کاری حوزه ی معاونت حمل ونقل جاده ای دانست و از اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی وتردد برای کاربران آسیب پذیر جاده‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تهران، محمدحسن کلهری معاون حمل ونقل استان تهران ، ایمنی سفر و مسافر را بالاترین اولویت کاری حوزه‌ی معاونت حمل ونقل جاده‌ای دانست و گفت : این استان با همکاری انجمنهای صنفی بخش مسافری و پلیس راه غرب و شرق استان در ۲سطح کنترل از مبدا و کنترل دروازه‌ای به بازدید و بررسی تجهیزات ایمنی ناوگان مانند کپسول آتشنشانی ،چکشهای ایمنی ، کمربندایمنی ، صندلی سلامت ،لاستیک شیشه جلو ،عملکرد درهای اتوبوس در شرایط اضطرار، داشتن معاینه فنی در پایانه‌های مسافری چهارگانه شهر تهران و پاسگاه‌های پلیس راه استان اقدام نموده است.

کلهری با اشاره به اینکه نقص ایمنی در ناوگان باری در جاده‌ها می‌تواند باعث آسیب پذیر بودن سفر جاده‌ای ناوگان شود عنوان کرد: با تشکیل تیم‌های مشترکی با حضور کارشناسان حوزه ایمنی و ترافیک، افسران پلیس راه و نمایندگان انجمن‌های صنفی این کنترل و نظارت‌ها با سرفصلهایی نظیر کنترل مهار بار ،کنترل ضوابط مربوط به بارهای ترافیکی ،کنترل مقررات مربوط به حمل مواد خطرناک ،کنترل عملکرد مدیران فنی شرکتهای حمل ونقل و ....در محل پاسگاه پلیس راه عملیاتی و اجرایی شد.

معاون حمل ونقل استان با توجه به اهمیت ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای و همچنین ایمنی تردد وسایل نقلیه افزود : توجه به  آموزش و فرهنگ‌سازی و اقدامات ایمن‌سازی فیزیکی در روستا و شهرستانها بسیار حائز اهمیت بوده از این رو  این استان ۱۵دوره آموزشی ،شامل راکبان موتورسیکلت، دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، عابران پیاده و وانت بارها با همکاری دستگاههای ذیربط برگزار کرده است .

کلهری ادامه داد: حضور تیم‌های نظارتی مشترک با مشارکت انجمن صنفی رانندگان و افسران ارشد پلیس‌راه قوت قلبی برای رانندگان و امنیت خاطر برای مردم خواهد بود. به علت سابقه وقوع تصادفات ناوگان عمومی در ساعات پایانی شب این تیم های نظارتی مشترک در سطح شبکه‌های جاده‌ای و بویژه بزرگراهی استان اقدام به نظارت نامحسوس بر رفتار ترافیکی رانندگان مسافری و باری می نمایند .

در این طرح رانندگان رفتارهای ترافیکی خود را به نمایش گذاشته و رانندگان متخلف شناسایی و در کمیسیون ماده ۱۱ رانندگان ،تخلف مطرح و تصمیم گیری شد، و از رانندگان قانونمند که موارد ایمنی را رعایت نمودند تقدیر و تشکر شد.

این مقام مسئول تاکید کرد به جهت تسهیل در عبور و مرور ناوگان حمل و نقل باری و مسافر در محورهای مواصلاتی و به لحاظ نظارت بیشتر بر امور مربوط به ایمنی ناوگان در زمان تردد با هماهنگی  واحد آموزش ،انجمن صنفی و شرکت‌های آموزش بخش،۹مرحله جلسه آموزشی توجیهی مدیران فنی شركت‌های باری و مسافری در پایانه‌های مسافری و باری تهران و شهرستان‌های استان برگزار شد كه تعداد ۵۰۰نفراز مدیران فنی و شرکت‌های کالا و مسافر در کلاس‌ها شرکت نموده و در پایان شركت كنندگان ضمن اظهار رضایت از مطالب عنوان شده ملزم به انجام تعهدات مربوطه شد.

کلهری نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی سنگین استان را درقانون هوای پاک امری ضروری خواند و گفت: نظارت بر این مراکز موجب ایمنی بیشتر وسایل نقلیه در جاده‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی گواهی کالیبراسیون دستگاه‌های خطوط مکانیزه مرکز معاینه فنی ،بررسی مدارک و صلاحیت کارشناسان و آزمون گران شاغل در مرکز نظارت بر نحوه انجام تستهای معاینه فنی نظارت بر تست آلایندگی خودرو از مواردی بوده  است که بصورت محسوس و نامحسوس در مراکز معاینه فنی و پاسگاه‌های پلیس راه مورد کنترل و بازرسی قرار گرفته است.

 در خاتمه معاون حمل ونقل راهداری و جاده‌ای استان تهران اظهار داشت: با توجه به در پیش رو بودن فصل سرما و با توجه به سابقه وقوع پدیده وارونگی هوا در شهر تهران ،آلایندگی خودروهای دیزل بخش مسافر را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل با همکاری انجمن صنفی مراکز معاینه فنی سنگین استان و پلیس راه به کمک دستگاه کدری سنج پرتابل اقدام به بررسی میزان آلایندگی اتوبوسها در محل پایانه های مسافربری نموده است بررسی آمارها دراین فصول حاکی از آن است که خودروهای ناوگان مسافربری بخش حمل ونقل جاده‌ای با آلایندگی مجاز تعیین شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حال فعالیت می‌باشند .

نظر شما