شناسهٔ خبر: 60062 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران همراه با رعدوبرق در اکثر استان‌های شمالی و جنوبی/ ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

آب و هوا برای دامنه‌های شمالی، مرکزی و جنوبی زاگرس در استان‌های کردستان، همدان، کرمانشاه، غرب مرکزی، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، شمال خوزستان، شرق بوشهر، شمال هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان، افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق موقت و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین مطابق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، به سبب عبور متناوب امواج کوتاه، درساعات بعدازظهر امروز، برای دامنه‌های شمالی، مرکزی و جنوبی زاگرس در استان‌های کردستان، همدان، کرمانشاه، غرب مرکزی، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، شمال خوزستان، شرق بوشهر، شمال هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان، افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق موقت و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

فردا جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده و تشدید بارش در بوشهر، ایلام و نیمه شرقی خوزستان، برای مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و زنجان نیز شاهد افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود.

شنبه اما با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور، ابتدا برای استان‌های واقع در نوار غربی و به تدریج با گسترش آن به نواحی مرکزی و جنوب شرق کشور، استان‌های این مناطق را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

همین در این روز برای برخی نقاط استان‌های تهران، قزوین و زنجان افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و طی دو روز آینده شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد ر اتجربه کرد و این شرایط طی دو روز آینده هم به همین نحو پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای هوا امروز ۲۲ درجه بالای صفر بود و فردا کمینه دما در پایتخت ۱۲ درجه در ایستگاه مهرآباد خواهد بود.

دمای و شرایط جوی مراکز استان‌های کشور طی سه روز آینده را می‌‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما