شناسهٔ خبر: 60073 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بهره برداری بخش دیگری از بزرگراه بابامیدان-گچساران/ توسعه اقتصادی و اجتماعی فارس با اتصال شبکه راه‌های استان به کریدورهای اصلی کشور

خادمی در جمع معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های زیرساختی استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تکمیل بخش دیگری از کریدور بزرگراهی غرب به شرق کشور، حدود ۴۰ کیلومتر از بزرگراه قائمیه- بابامیدان- گچساران- بهبهان تا پایان سال مالی ۱۳۹۷ زیرعبور ترافیک قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز به منظور بازدید از محورهای مواصلاتی بین استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان بازدید کرد و گفت: اتصال شبکه راه‌های استان فارس به کریدورهای اصلی کشور علاوه بر کاهش ترافیک و افزایش ایمنی به توسعه بیشتر اقتصادی و اجتماعی این استان نیز کمک خواهد کرد.

وی در بازدید از محور شیراز- دشت ارژن- قائمیه گفت: این بزرگراه بخشی از طرح شیراز- اهواز در مسیر کریدور غرب به شرق است که جنوب غربی کشور را به نوار شرقی متصل می‌کند.

خادمی افزود: این پروژه ۱۱۹ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۹۸ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی ۲۱ کیلومتر دیگر در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی دشت ارژن- تنگ ابوالحیات را ۷۰ درصد اعلام و تاکید کرد: به منظور اتمام باقیمانده عملیات اجرایی باند دوم این بزرگراه  ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه محور بابامیدان-گچساران-بهبهان را نیز شاهراه ارتباطی پنج استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و خوزستان دانست و گفت:‌  این مسیر دارای ترافیک بالایی است و با توجه به موقعیت ویژه مسیر، ارتقای ظرفیت و کیفیت آن امری ضروری محسوب می‌شود.

خادمی احداث باند دوم بزرگراه بابامیدان- گچساران به طول ۱۵۰ کیلومتر را در حمل و نقل بار و  مسافر مهم ارزیابی کرد و افزود:۴۶ کیلومتر از این پروژه با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان تکمیل و بهره‌برداری رسیده و برای اتمام  کل پروژه به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی در هر سه قطعه در حال اجرا است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال مالی ۱۳۹۷، ۴۰ کیلومتر دیگر از این محور زیرعبور ترافیک قرار می‌گیرد.

خادمی ادامه داد: این پروژه بخشی از محور سراسری شیراز به اهواز است که  نواحی جنوب غربی کشور را از طریق شیراز به شرق کشور متصل می‌کند.

خادمی محور نورآباد- قائمیه را در ایجاد ارتباط بین استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد ضروری ارزیابی کرد و  اظهار داشت: این محور نیز ۲۶ کیلومتر طول دارد  و هم اکنون ۲۰ کیلومتر آن زیرعبور ترافیک قرار دارد و ۶ کیلومتر دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر همچنین از محور کازرون- کنارتخته-تونل محرم بازدید کرد وگفت: این پروژه به طول ۲۲ کیلومتر بخشی از محور مواصلاتی استان فارس به بوشهر است و تونل محرم به طول ۲۳۰۰ متر بخشی از این پروژه محسوب می‌شود که با پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصد در حال اجرا است./

نظر شما