شناسهٔ خبر: 60191 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها عنوان کرد:

ضرورت توجه کامل به فاصله‌های استاندارد باندهای مهرآباد/ افزايش ظرفيت پذيرش پرواز با استفاده از دو باند فرودگاه

بهسازی باند فرودگاه مهرآباد معاون امور فرودگاهی اداره کل کنترل ترافيک هوايی با ابراز خرسندی از اتمام پروژه بزرگ بهسازی باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد تاکيد کرد: براي استفاده همزمان از باندهای ۲۹ چپ و ۲۹ راست اين فرودگاه بايد فاصله دو باند و نيز فاصله بندها از موانع پروازی کاملا استاندارد باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، حبيب داوودی‌دانا با بيان اين مطلب عنوان كرد: با فراهم شدن شرايط لازم برای استفاده همزمان از دو باند فرودگاه مهرآباد كنترلرها میتوانند ترافيك بيشتری را هندل كنند و افزايش ظرفيت پروازی فرودگاه در خدمت‌رسانی بيشتر به مسافران نقش مهمی ايفا خواهد كرد.

معاون امور فرودگاهی اداره كل كنترل ترافيك هوايی همچنين با بيان اينكه استفاده كنندگان مستقيم از باندهای فرودگاهی خلبانان هستند و براي كنترلرها روكش مناسب باند و انجام سريع تر روند نشست و برخاست اهميت دارد، گفت: استفاده از باندهای بتنی در دنيا سابقه زيادی دارد و از نمونههای آن میتوان به فرودگاه آتاتورك در استانبول اشاره كرد.

وی توضيح داد: با اينكه باندهای بتنی در مقايسه با باندهای نرم آسفالت، سخت هستند و نشست و برخاست در آنها دشوارتر است و از سوی ديگر ضربههای وارد به هواپيما در زمان نشست و برخاست در باندهای بتنی بيشتر است، در عين حال باندهای بتنی ماندگاری بيشتری دارند و هواپيماهای سنگين از آنها آسانتر استفاده میكنند.

معاون امور فرودگاهی اداره كل كنترل ترافيك هوايی همچنين گفت: در فرودگاه‌هايی كه از دو باند استفاده می‌شود، بهتر است، يكی بتنی و ديگری آسفالت باشد و از اين نظر استفاده همزمان از باند ۲۹ راست به عنوان باند بتنی و ۲۹ چپ به عنوان باند آسفالت می‌تواند به بهترين نحو ظرفيت پرواز را افزايش دهد.

نظر شما