شناسهٔ خبر: 60204 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

آغاز پروازهای اربعين از دو روز ديگر/ صدور ۴۸۴ مجوز پرواز فوق العاده برای ايام اربعين حسينی

رضا جعفرزاده مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی کشوری از آغاز پروازهای اربعين از دوم آبان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده با بیان اینكه تاكنون ۴۸۴ مجوز پرواز فوق العاده برای شركتهای هواپیمایی در ایام اربعین صادر شده است، گفت: از این تعداد ۳۹۷ مجوز برای شركت های هواپیمایی داخلی و ۸۷ مجوز برای شركت هواپیمایی العراقیه صادر شده است.

وی تصریح كرد: تعداد دفاتر فروش بلیت شركت های هواپیمایی ایرانی ۱۷ دفتر و تعداد دفاتر فروش بلیت شركت هواپیمایی العراقیه ۷ دفتر اعلام شده همچنین تعداد سایت های فروش اینترنتی شركت العراقیه ۵ مركز و تعداد سایت های فروش اینترنتی شركت های ایرانی ۵ مركز تعیین شده كه بر روی سایت سازمان هواپیمایی كشوری به آدرس www.cao.ir در دسترس است.

جعفرزاده افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده بازرسی منسجم توسط بازرسان دفتر نظارت سازمان هواپیمایی كشوری به اتفاق سازمان تعزیرات حكومتی و سازمان حمایت به صورت مستمر از آغاز پروازها تا پایان پروازهای اربعین انجام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری همچنین گفت: با عنایت به افزایش پروازهای شرکت های هواپیمایی به مقصد کشور عراق در ایام اربعین حسینی و به منظور حفظ و ارتقاء هر چه بیشتر ایمنی زائران کربلای معلی، برنامه ویژه ای برای بازرسی از هواپیماهای آماده به خدمت شرکتهای هواپیمایی ایرانی و عراقی از تاریخ اول آبان تا ۱۲ آبان در دو فرودگاه امام خمینی(ره) و شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس به عنوان پرترافیك تریم فرودگاهها اجرا خواهد شد.

وی اظهارداشت: بازرسان استاندارد پرواز در قالب ۵ تیم بازرسی و در ساعات مختلف شبانه روز در این ایام به رعایت الزامات مختلف فنی- عملیاتی از سوی شركت های پروازی هوایی نظارت خواهند كرد بازرسی ها به گونه ای برنامه ریزی و اجرا خواهد شد كه موجب تاخیر پروازها نشود این بازرسی ها با رویه جدید و مطابق مقرراتی كه در اتحادیه اروپا نیز مورد استفاده قرار می گیرد، اجرا می شود.

جعفرزاده با بیان اینكه در سامانه حقوق مسافر امكان درخواست شكایت به صورت ویژه در خصوص پروازهای اربعین راه اندازی شده است توصیه كرد: زائران می توانند هر گونه تخلف احتمالی را از این طریق اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

 

نظر شما