شناسهٔ خبر: 60256 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

سوابق و تحصیلات محمد اسلامی با حوزه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی مرتبط است/ضرورت نگاه جدی بر ساماندهی مسکن و مسایل کامیونداران

سید ابوالفضل موسوی بیوکی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سوابق و تحصیلات محمد اسلامی را برای وزارت راه و شهرسازی مرتبط بیان کرد و گفت: فعالیت‌ها و تحصیلات آقای اسلامی با حوزه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی مرتبط است و ایشان مدیریت‌هایی را در حوزه استانداری در این حیطه داشته‌اند. البته انتظارات از فعالیت جدید وزارت‌خانه در حوزه ساماندهی مسکن ، کامیونداران و نرخ حمل و نقل بسیار است.

سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: آقای اسلامی تاکنون یک بار به کمیسیون عمران آمده‌اند و سوابق و تحصیلات ایشان نیز تا حدودی بررسی شده است.

وی افزود: ولی با توجه به فعالیت‌ها و رزومه ایشان که مدرک لیسانس و کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان و مرتبط با حوزه راه و شهرسازی است و نیز دوره تخصصی ام.بی.‌ای می‌توان گفت که در حوزه وزارت راه و شهرسازی انطباق مدرکی وجود دارد. در حوزه سوابقشان نیز نشان می‌دهد که ایشان از منظر عضویت در شورایعالی معماری و شهرسازی و در کمیسیون‌های فرعی سازمان شهر تهران فعال بوده‌اند که این دسته از فعالیت‌های ایشان با حوزه راه و شهرسازی مرتبط است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: ایشان در استانداری مازندران نیز مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی که در ارتباط با حوزه راه و شهرسازی است را مدیریت کرده‌اند و در مجموع زمینه قابلیت‌های لازم را در حوزه وزارتخانه راه و شهرسازی دارند.

موسوی‌بیوکی در ادامه با اشاره به انتظارات مجلس شورای اسلامی از وزیر جدید راه و شهرسازی توضیح داد: موضوعات این حوزه زیاد است، ولی مساله مسکن که مردم با آن به طور مستقیم مواجهند، قیمت‌های حمل و نقل با توجه به اهمیت این موضوع و مساله امنیت راه‌ها و نیز موضوع کامیونداران که از چالش‌های مورد نظر نمایندگان است، همراه با برنامه وزارت راه برای تامین مالی، از مسایلی است که باید مورد توجه جدی فعالیت جدید وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد./