شناسهٔ خبر: 60274 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

دولت از برنامه مسکن وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حمایت کند

سید کمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره انتظارات مجلس شورای اسلامی از وزیر جدید راه و شهرسازی گفت: با وجود سوابق و تجربیات آقای اسلامی در حوزه راه و شهرسازی باید بگوییم که تمرکزها باید بر بخش مسکن قوی شود و این موضوع فقط از طریق یک وزارتخانه قابل پی‌گیری نیست و بدون توانمندسازی و حمایت دولت اقدام جدی در این حوزه میسر نخواهد شد.

سیدکمال‌الدین شهریاری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص معرفی محمد اسلامی به عنوان گزینه جدید وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکنون با ایشان در یک جلسه کمیسیون عمران همراه شدیم و انتظار مجلس شورای اسلامی از ایشان همانند انتظاراتی است که از ۵ سال گذشته وجود داشت.

وی افزود: با توجه به تجربیات و سوابق ایشان باید بگوییم که تمرکزها باید بر بخش مسکن قوی شود؛ چرا که حوزه مسکن از اهمیت زیادی در کشور برخوردار است.

شهریاری اضافه کرد: مساله مسکن اقشار کم درآمد مهم‌ترین موضوعی است که می‌توان این روزها مطرح کرد و این هم موضوعی نیست که فقط در وزارت راه و شهرسازی قابل پی‌گیری باشد.

این نماینده مجلس توضیح داد: واضح است که دولت باید برای مسکن اقشار کم درآمد منابعی را چه به لحاظ یارانه و چه نرخ سود بانکی یا کمک‌های بلاعوض در نظر بگیرد تا اقشار کم درآمد بتوانند صاحب مسکن شوند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شوری اسلامی تصریح کرد: بدون حمایت مالی یا توانمندسازی دولت اقدام یا برنامه‌ریزی موثری در حوزه مسکن از طریق یک وزارت‌خانه میسر نیست./  

نظر شما