شناسهٔ خبر: 60276 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عشایری در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

مبنای اصلی برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مبتنی بر توسعه پایدار است/ رویکردهای جدید وزارت راه و شهرسازی به جریان بازآفرینی شهری کمک خواهد کرد

هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد: از آنجایی که برنامه بازآفرینی شهری در مراحل آغازین اجرا است طی چند روز اخیر با حضور آقای اسلامی این برنامه را مورد بررسی قرار داده و شاهد نظرات اصلاحی خوبی در برخی از موارد جزئی برنامه از سوی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بودیم که اجرای ان‌ها قطعا به بهبود جریان بازآفرینی شهری کمک خواهد کرد.

هوشنگ عشایری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص سوابق کاری وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و عملکرد وی در سنوات گذشته اعلام کرد: تحصیلات مهندس اسلامی کاملا مرتبط با رشته شهرسازی، راه و ساختمان بوده و خوشبختانه  از لحاظ تجربی نیز دارای سوابق خوب و درخشانی هستند و با وجود آنکه در حوزه صنعت دفاعی عمل کرده‌اند ولی تمام تجاربشان مربوط به بخش مهندسی و عمرانی بوده است.

عشایری با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین بحث‌های وزارت راه و شهرسازی، صنعت هوایی به شمار می‌رود گفت: آقای اسلامی در این صنعت نیز دارای روزمه قابل توجهی بوده و با تکنیک‌های مدیریتی و هوایی نیز آشنایی کامل دارند.

وی با اشاره به سوابق کاری وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی در بخش راهسازی و ریلی نیز بیان کرد: مهندس اسلامی طی چند سال اخیر به نمایندگی از صنایع دفاع در تمامی جلسات شورایعالی شهرسازی به عنوان صاحب‌نظر حضور داشته و نسبت به این بخش نیز اشرافیت کامل دارد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه با وجود انکه آقای اسلامی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی حضور نداشته‌‌اند ولی به امور اجرایی این حوزه تسلط کامل دارند گفت: با توجه به برنامه و رویکرد اعلام شده از سوی آقای اسلامی، مشخص است که مبنای برنامه‌هایشان بر اصول مدیریتی مبتنی بر توسعه پایدار بوده و با تکیه بر این مسئله طرح‌ریزی شده‌ است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: از آنجایی که برنامه بازآفرینی شهری در مراحل آغازین اجرا است طی چند روز اخیر با حضور آقای اسلامی این برنامه را مورد بررسی قرار دادیم که طبیعتا ایشان نظرات اصلاحی خوبی را در مواردی جزئی ارائه کردند که قطعا به بهبود جریان بازآفرینی شهری کمک خواهد کرد.

عشایری با بیان اینکه برنامه تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد در اولویت برنامه‌های مهندس اسلامی در دوره وزارت اعلام شده است گفت: از آنجایی که اقشار کم‌درآمد به عنوان جامعه هدف بافت‌های ناکارآمد شهری و برنامه بازآفرینی محسوب می‌شوند پس می‌توانیم مطکئن باشیم که این بخش در اولویت‌های فعالیت ایشان قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرایطی که من در چند روز اخیر در مجلس شاهد آن بودم حاکی از وضعیت خوبی بوده و مطمئن هستم که آقای اسلامی می‌توانند با جدیت کامل در مدیریت وزارت راه و شهرسازی موفق باشند./