شناسهٔ خبر: 6051 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی مشکلات پيمانكاران حوزه راه استان کرمانشاه/ هزينه تعميرات و تجهيزات راهداری بايد كاهش يابد

عبدالله بهادری عبداله بهادری در نشستی با پيمانكاران حوزه راه به بررسی مسائل و مشكلات موجود در پروژه‌های استان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه، عبداله بهادري پيمانكاران را بازوان توانمند دستگاههاي اجرايي اعلام كرد و گفت: كيفيت اجرا در پروژه‌ها، خط مشي‌ها و برنامه‌ها و اهداف دستگاه‌ها مهمترين خواسته اداره كل بوده و اگر دستگاه‌هاي اجرايي و پيمانكاران وظايف خود را به خوبي انجام دهند و پروژه‌ها را با كيفيت مناسب اجرا کنند كمك به استان و منشاء اثر براي استان و كشور است.

مدير كل راه و شهرسازي در اين جلسه به مهندسان ناظر و پيمانكاران در حوزه راه گفت: بايد يك همخواني و همسويي در بين منابع و متناسب با اعتبار پروژه و اجراي آن وجود داشته باشد تا پيمانكاران نيز در اجراي پروژه ها به مشكل بر نخورند.

بهادري ادامه داد: كيفيت در اجراي پروژه ها محور اصلي و اساسي كار است و سرعت عمل منجر به كيفيت مورد توجه بوده و جوانب فني و اصولي را بايد كاملا رعايت کرد.

وي ضمن شنيدن مشكلات پيمانكاران از قبيل مطالبات و ديون، سرعت بخشيدن به روند پرداخت‌ها و رعايت قانون بيشتر در بروكراسي اداري ادامه داد: از هر گونه پيشنهاد سازنده و كارا در اين زمينه استقبال مي‌شود و در خصوص مطالبات، رايزني‌‌هايي را با مقامات ارشد وزارتخانه و استان صورت داده ايم و تلاش براي رفع مشكل پيمانكاران ادامه خواهد يافت و در صورت نتيجه گرفتن اين رايزنیها، نسبت به پرداخت ديون و مطالبات پيمانكاران براساس كيفيت و پيشرفت پروژه‌ها اقدامات مناسب انجام خواهد شد.

وي از همكاران و پيمانكاران خواست: متناسب با اعتبارات و تخصيص ها حركت كرده و پروژه‌ها را بر اساس ميزان تخصيص ها پيش ببرند.

وي در پايان گفت: همه پيمانكاران براي ما يكسان بوده و تنها تفاوت آنها در سرعت عمل و كيفيت و پيشرفت فيزيكي پروژه‌هاست و هر پيمانكاري اين معيارها را رعايت كند و به مردم استان خدمات مناسبي را ارئه دهد با پيمانكاري كه اين معيارها را رعايت نكند متفاوت است.

هر گونه راه ساخته شده بايد باعث كاهش تصادفات و افزايش ايمنی سفر شود

 عبداله بهادري در جلسه‌ای با حضور روساي راه و شهرسازي شهرستانهای استان گفت: راهداران اين اداره كل با انجام صحيح و به موقع وظايف راهداري خود بايد امنيت سفر در راهها را براي مردم فراهم كرده و در جهت ارتقاء سطح ايمني راهها تلاش مضاعف کنند.

بهادري ضمن اعلام اينكه مديران بايد هزينه‌ها را كاهش دهند گفت: ميزان هزينه تعميرات و تجهيزات راهداري در  سال۹۴ بايد كاهش يافته و طوري مديريت شوند كه ضمن انجام وظايف راهداري از قبيل پاكسازي قنوها و حريم راهها، تعمير و تجهيز گاردريل هاي آسيب ديده در سطح راهها، شستشوي تابلوها و علائم و ديگر وظايف راهداري، مدير بايد بتواند هزينه را كنترل نموده و هر هزينه اي به راحتي انجام نشود.

مدير كل راه و شهرسازي استان در تشريح وظايف راهداران گفت: راهداران در بين جاده ها بايد با لباس راهداري متحدالشكل حضور داشته باشند كه خود اين لباس هاي راهداري ايجاد امنيت و آرامش در راهها را به وجود مي آورد.

وي در پايان جلسه گفت: هيچگونه اقدام هزينه اي بدون مجوز قابل قبول نبوده و بايد تمام هزينه‌ها با هماهنگي مديران زير مجموعه صورت پذيرد و بايد با همفكري نسبت به رفع مشكلات موجود اقدام کنیم. /

نظر شما