شناسهٔ خبر: 60669 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی با حضور در مركز مدیریت راه‌ها تأكید كرد:

لزوم بهره‌گیری از حداكثر ظرفیت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در جابه‌جایی زائران اربعین حسینی

بازدید وزیر راه و شهرسازی صبح امروز با حضور در مركز مدیریت راه‌های كشور ضمن بررسی وضعیت انتقال زائران اربعین حسینی از ۳ پایانه مرزی كشور بر بهره‌گیری از حداكثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای كشور در جابه‌جایی زائران اربعین حسینی به مقاصد شهرهای مورد نظر تأكید كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از مرکز مدیریت راه‌های کشور، با رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و جمعی از مدیران سازمان درخصوص رسیدگی به جابه‌جایی مطلوب و بدون معطلی زائران وارد شده به مرزهای كشور، هم‌اندیشی و گفت‌وگو كرد و اظهار داشت: باتوجه به این كه تعدادی از زائران در حال انتقال از خاك عراق به مرزهای ورودی كشور به ویژه مرز مهران هستند از این رو باید روند اعزام ناوگان اتوبوس به مرزها و مبادی ورودی شتاب گیرد و هرچه سریعتر زائران به مقصد شهرهای مورد نظر جابه‌جا شوند.

براساس این گزارش رضا نفیسی مدیركل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی طی ارائه گزارشی اظهار داشت: طی دو روز گذشته بالغ بر ۷۱۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوس از سراسر كشور به ۳ پایانه مرزی  كشور اعزام شدند و زائران را به مقصد شهرهای مورد نظر جابه‌جا كردند.

نفیسی با بیان این كه از ابتدای ماه صفر تا ۹ آبان ماه سا‌ل‌جاری بالغ بر ۳ میلیون تردد از پایانه‌های مرزی كشور انجام شده است كه بیشترین ترددها مربوط به مرز مهران بوده است، افزود: روز گذشته ۹ آبان ماه بالغ بر ۳۸۵ هزار نفر اززائران به ۳ پایانه مرزی كشور وارد شدند كه مرز مهران با ۲۳۹ هزار نفر بیشترین ورودی را داشته و سپس مرزهای شلمچه با ۷۱ هزار نفر و مرز چذابه با ۳۹ هزار نفر قرار دارند.

وی با بیان این كه به منظور انتقال این زائران به داخل كشور طی ۳ روز اخیر بالغ بر ۸ هزار دستگاه اتوبوس به مرزهای سه‌گانه اعزام شده‌اند، افزود: روز اربعین تعداد ۳۲۶۰ دستگاه و روز گذشته ۳۹۲۹ دستگاه اتوبوس اعزام شدند و زائران را جابه‌جا كردند. صبح امروز دهم آبان تا ساعت ۹ صبح  نیز  ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه‌ها مسافرگیری كرده و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر هم در مسیر در حركت هستند تا بقیه زائران را جابه‌جا كنند.

مدیركل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی یادآور شد: باتوجه به این كه زائران خروجی از مرزهای شلمچه و چذابه نیز در ورود به كشور از مرز مهران وارد می‌شوند از این رو ازدحام بازگشت این زائران مشكلاتی از نظر انتقال جابه‌جایی زائران از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد كرده است كه با حفظ نظم و آرامش زائران و اعزام مستمر ناوگان اتوبوس این مشكل به زودی حل و فصل شده و انتقال زائران به اقصی نقاط كشور فراهم می‌شود

نظر شما