شناسهٔ خبر: 60780 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد:

تکذیب تعیین سقف برای بلیت هواپیما/ قیمت بلیت هواپیما بر مبنای هزینه یک ساعت صندلی-پرواز

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تکذیب تعیین سقف ۴۵۰ هزار تومانی برای بلیت پرواز تهران مشهد گفت: قیمت بلیت هواپیما بر مبنای یک ساعت صندلی-پرواز در پرواز رفت‌وبرگشت محاسبه می‌شود.

رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در پاسخ به ادعای کی از فعالین صنعت گردشگری مبنی بر وجود سقف ۴۵۰ هزار تومانی برای قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد گفت: هیچگونه سقفی برای قیمت بلیت هواپیما از سوی دولت تعیین نشده، چراکه اساسا قیمت‌گذاری تکلیفی برای بلیت هواپیما در دستور کار قرار ندارد.

وی ادامه داد: قیمت بلیت هواپیما بر مبنای هزینه یک ساعت صندلی-پرواز در پرواز رفت و برگشت محاسبه می‌شود.

جعفرزاده در توضیح علت گرانی برخی پروازها در ایام خاص گفت: در ایام خاصی که تقاضا برای یک سمت پرواز زیاد است، ممکن است قیمت بلیت هواپیما در پرواز یک طرفه افزایش پیدا کند، چراکه تقاضا برای پرواز بازگشت پایین است و هواپیما ممکن است بدون مسافر به مبدا پرواز بازگردد.

وی افزود: در چنین شرایطی پرواز بازگشت گاه تا کمتر از یک سوم قیمت پرواز رفت عرضه می‌شود و قیمت مجموع پرواز رفت و برگشت غیرمنطقی نیست.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درباره تخلف آژانس‌ها و چارتر کننده‌ها در ارائه بلیت با قیمتی بالاتر از نرخ اعلام شده توسط شرکت‌های هواپیمایی گفت: اگر یک نمایندگی فروش، آژانس یا چارتر کننده قیمت را بالاتر از نرخ اعلام شده توسط شرکت‌های هواپیمایی به مسافران عرضه کند، قطعا تخلف صورت گرفته و قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: مبنا نرخی است که شرکت‌های هواپیمایی در سایت خود اعلام می‌کنند. سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی توصیه کرده است که بر نحوه عرضه بلیت خود نظارت داشته باشند.

 

نظر شما