شناسهٔ خبر: 60856 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از کارگاه آزادراه ارومیه تبریز تاکید کرد:

لزوم توجه به جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آزادراهی

بازديد وزير وزیر راه شهرسازی بر لزوم توجه بر جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آزادراهی تاکید کرد و گفت: پیش‌بینی فضاهای مانند مجتمع‌های خدماتی و رفاهی استراحت‌گاه‌ها و پاركینگ‌ها در آزادراه‌ها باعث جذب بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری می‌شود.

​به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی با حضور در کارگاه قطعه ۴ آزادراه ارومیه تبریز ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این پروژه به دلیل زنده نگاه داشتن کارگاه به استماع گزارش ارایه شده از سوی پیمانکار پرداخت و به طور کامل در جریان جزییات آن قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در این جلسه بر لزوم توجه به جاذبه‌های سرمایه گذاری در پروژه‌های آزادراهی تاکید کرد و گفت: پیش‌بینی فضاهايي مانند مجتمع‌های خدماتی و رفاهی استراحت گاه‌ها و پاركینگ‌ها در آزادراه‌ها باعث جذب بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری می‌شود.

گفتنی است در گزارش ارایه شده قطعلت ۵ و ۶ مهم‌ترین قطعات آزادراهی ارومیه- تبریزمعرفی شدند و ویژگی یکی ازاین قطعات تشریح شد.

از جمله ویژگی‌های قطعه ۵ می‌توان به کاهش ترافیک موجود در محدوده بزرگراه کسایی و هدایت ترافیک آذرشهر به سمت مرکز وهمچنین هدایت ترافیک شمال غرب و غرب کشور به سمت تهران در صورت تکمیل کمربند جنوبی اشاره کرد.

در قطعه ۶ نیز ۳ وظیفه جداگانه تعریف شده است. در ابتدا آزادراه ارومیه- تبریر تکمیل می‌شود و سپس حلقه مفقوده کنار گذر قبلی و آزادراه زنجان- تبریز برطرف خواهد شد.

همچنین ترافیک آزادراه تبریز مرند بارزرگان به واسطه تکمیل قطعه ۶ آزادراه ارومیه- تبریز به آزادراه تبریز- زنجان منتقل می شود.

شایان ذکر است در استان آذربایجان شرقی ۴۵۱ کیلومتر طرح آزادراهی تعریف شده است که ۳۵۱ کیلومتر آن از سرمایه گذار برخوردار است./

نظر شما