شناسهٔ خبر: 60864 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه‌آهن تبریز- میانه و بزرگراه تبریز-اهر/کاهش ۴ ساعته زمان سفر از تبریز به تهران با ساخت خط جدید راه‌آهن تبریز- بستان‌آباد-میانه

وزير در جمع وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه‌های استان آذربایجان شرقی از راه‌آهن تبریز-میانه و پروژه احداث بزرگراه تبریز-اهر اظهار داشت: ساخت خط جدید راه‌آهن تبریز- بستان‌آباد-میانه یکی از وعده‌های رییس جمهوری محسوب می‌شود که باعث کاهش ۴ ساعته زمان سفر با قطار از تبریز به تهران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی پس از ترک کارگاه قطعه ۴  آزادراه ارومیه- تبریز و در ادامه سفر خود  از محور ریلی تبریز- میانه و روند احداث این پروژه و همچنين از پروژه احداث بزرگراه تبریز- اهر بازديد كرد.

گفتنی است ریل‌گذاری راه‌آهن میانه- تبریز تا بستان‌آباد به اتمام رسیده است و پل های این پروژه در دره لیقوان در دست احداث است.

همچنین ۳۰ کیلومتر از محورتبریز- اهر طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در سال جاری به اتمام می‌رسد و فقط ۱۵ کیلومتر باقی مانده طبق گفته استاندار آذربایجان شرقی در سال آینده تکمیل خواهد شد.

محمداسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه‌های مذکور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت خط جدید راه‌آهن تبریز- بستان‌آباد-میانه یکی از وعده‌های رییس جمهوری محسوب می‌شود که باعث کاهش ۴ ساعته زمان سفر با قطار از تبریز به تهران است.

وی در ادامه با اشاره به روند اجرای آزادراه تبریز-ارومیه گفت: ۵ قطعه از ۷ قطعه آزادراه فعال است و پیشرفت‌های خوبی در مذاکره با سرمایه‌گذاران انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه بزرگراهی تبریز-اهر نیز بیان کرد: این پروژه بزرگراهی در دست وزارت راه و شهرسازی قرار  دارد و مراحل آن به طور جد پی‌گیری خواهد شد./

نظر شما