شناسهٔ خبر: 6130 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

باند فرودگاه رامسر در آستانه افتتاح/ پاویون جدید فرودگاه بیرجند احداث می‌شود

باند فرودگاه تبریز مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران گفت: 98 درصد فعالیت‌های مربوط به باند فرودگاه رامسر انجام شده و در آستانه افتتاح قرار دارد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌‌عمومی فرودگاه‌های استان کرمان٬ حسین اکرمیان عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها در این بازدید با اشاره به موقعیت خاص کرمان اظهار کرد: استان کرمان طبیعتا به‌عنوان دروازه شرق ایران و محل تلاقی تمدن قدیمی ایران و هند برای دولت مهم است و نقش فرودگاهی آن نیز کاربردی است.

وی با اشاره به طرح‌های زیرساختی در فرودگاه کرمان گفت: طرح جامع این فرودگاه در دست مطالعه بوده و این طرح چراغ راه آینده است و هر فعالیتی باید منطبق با این نقشه و رویکرد حرکت و پیشرفت کند.

اخذ گواهینامه فرودگاهی کرمان از دیگر محورهای مورد بحث بود که اکرمیان با اشاره به وجود برخی یافته‌ها در این زمینه خاطرنشان کرد: وضعیت باند فرودگاه به‌گونه‌یی است که بهسازی و ترمیم آن باید آغاز شود و در این ارتباط سایر اماکن و بناها به تدریج با جذب بودجه لازم احداث خواهد شد.

وی همچنین در خصوص برون‌رفت فرودگاه از ضرر اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌های خوب فرودگاه‌های تابعه بایستی با ارائه راهکارهایی چون کاهش هزینه‌ها در بخش انرژی و سایر موارد به کسب درآمد و ایجاد موقعیت سرمایه‌گذاری دست یافت.

همچنین غلامحسین باقریان عضو هیات مدیره و معاون برنامه‌ریزی و نظارت همدلی مسئولان و مدیران فرودگاه کرمان را نکته قابل توجه در این فرودگاه خواند و تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی، حاکی از حضور کارکنانی دلسوز بوده است.

وی اختصاص فضای بیشتر برای عرضه محصول و خدمات به مردم در پایانه‌ها را مهم و خاطرنشان کرد: امروزه در فرودگاه‌های مطرح دنیا فضاهای فروشگاهی و عرضه محصولات بیش از صندلی‌ها است که نشان از توجه بیشتر به گردش مخاطب در آن محل‌ها است که لازم است در فرودگاه‌های کشور رونق گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت اولویت اول شرکت فرودگاه‌ها را ترمیم باند فرودگاه کرمان عنوان و احداث ترمینال را نیز به‌دلیل نبود اعتبار اولویت بعدی ذکر کرد.

باقریان در این زمینه اظهار کرد: باید از حضور سرمایه‌گذار برای ساخت پایانه بهره برد و در این رابطه مشوق‌های دولت و استفاده از تسهیلات صندوق توسعه به سرمایه‌گذار موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در ساختار و فرآیند سازمانی از انتخاب مشاور برای تدوین جدید این ساختار خبر داد و گفت فرآیند جدید منطبق با ساختار دنیا و استانداردهای لازم خواهد بود.

باقریان در پایان خاطرنشان کرد: با حمایتشرکت فرودگاه‌ها، استانداری‌ها و تلاش مدیران٬ حاکمیت فرودگاهی ارتقاء و هرگونه موارد مغایر و سد راه ایمنی باید رفع شود.شرکت فرودگاه‌ها، استانداری‌ها و تلاش مدیران٬ حاکمیت فرودگاهی ارتقاء و هرگونه موارد مغایر و سد راه ایمنی باید رفع شود.

در این بازدید محمد نخعی مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان٬ اعضای هیات مدیره را همراهی می‌کرد.

به‌دنبال اقتصادی شدن فرودگاه‌ها باشیم

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرتال خبری شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به این مطلب که اقتصادی بودن فرودگاه ارتباط مستقیمی با برقراری یا افزایش پرواز در یک فرودگاه دارد، گفت: فرودگاهی که با استقبال پروازی و همچنین مسافر مواجه شود به طور طبیعی به سمت اقتصادی شدن پیش خواهد رفت.

وی افزود: پروازهای موردی صرفه اقتصادی برای فرودگاه و یا شرکت هواپیمایی نخواهد داشت چراکه برای سودده کردن فرودگاه و یا شرکت هواپیمایی نیازمند پروازهای مستمر هستیم.

نماینده مردم چالدران، شوط و پلدشت در ادامه اظهار داشت: بخش خصوصی همیشه به دنبال سود و اقتصادی کردن بوده بنابراین با ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به فرودگاه، منافع و هزینه‌های فرودگاه در نظر گرفته می‌شود تا جهت گیری‌ها تنها اقتصادی شدن فرودگاه‌ها باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بایستی درصدد رفع کمبود سرمایه‌گذار در فرودگاه‌های کشور باشیم، اظهار کرد: در صورتیکه بستر را برای ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم کنیم و حمایت‌های لازم از آنان صورت گیرد، شاهد ورود سرمایه‌های زیاد به فرودگاه به منظور توسعه فرودگاهی و همچنین همکاری و فعالیت مستمر بخش خصوصی در پروژه‌‌های عمرانی فرودگاه‌ها خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: جهت‌گیری‌های مسئولان کشور در بخش حمل و نقل هوایی باید رفع موانع و محدودیت‌های موجود سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌ها و فراهم کردن بستر برای حضور بخش خصوصی باشد.
پاویون جدید فرودگاه بیرجند احداث می‌شود

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه بیرجند٬ هادی سلامی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی با بیان اینکه طراحی پاویون توسط شرکت ایمن‌راه مشاور شرکت فرودگاه‌های کشور صورت گرفته‌ بود، اظهار کرد: بر اساس طرح جامع فرودگاه بیرجند، این پاویون با زیربنایی به مساحت 600 مترمربع ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه بالغ بر 920 میلیون تومان است که از منابع اعتباری استانی باید تامین شود.

سلامی گفت: در صورت تخصیص به موقع منابع مالی به زودی شاهد ساخت این پاویون جهت پذیرایی از مهمانان استان و مقامات کشوری خواهیم بود.

احداث نمازخانه جدید در سالن ترمینال فرودگاه آبادان

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه آبادان٬ محمدرضا رضایی با تاکید بر توجه به جایگاه نماز در زندگی انسان‌ها گفت: این عملیات در راستای طرح تکریم ارباب‌رجوع و ارتقاء سطح خدمات‌رسانی در دهه‌ی پایانی سال 93 به منظور رفاه حال مسافران و کارکنان آغاز و به بهره‌برداری رسید.

رضایی در این خصوص گفت: نمازخانه‌های جدید در مساحتی بیش از 50 مترمربع جانمایی و احداث شد.

وی ادامه داد؛ نمازخانه‌های جدید به صندلی نماز، سیستم‌های گرمایش و سرمایش، مفروش کردن کامل نمازخانه‌ها، روشنایی داخلی، نورپردازی، کتاب قرآن و ادعیه تجهیز شد.

این عملیات از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور انجام شد

باند فرودگاه رامسر در آستانه افتتاح قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ موسی مشاء‌زمینی در گفتگو با پرتال خبری شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه برای فرودگاه نوشهر در سال جاری تملک اراضی را در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: موضوع تملک اراضی اطراف فرودگاه نوشهر از گذشته به‌طور جدی در دستور کار فرودگاه قرار داشته است اما امسال بایستی به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: طی پیگیری‌هایی که در این زمینه داشتیم، به نتایج خوبی رسیدیم که میزان اراضی چهار هکتار و برآورد اولیه برای تملک گرفتن آنها هفت میلیارد تومان است.

مشاء زمینی افزود: توسعه سالن ترانزیت داخلی فرودگاه نوشهر از دیگر برنامه‌های فرودگاه بوده بطوریکه مساحت این سالن به هزار مترمربع رسیده است.
مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران تصریح کرد: پروژه فاز 2 جمع‌آوری آب‌های سطحی فرودگاه نوشهر نیز که صورت گرفته با هزینه‌یی بالغ بر 1.5 میلیارد تومان اجرایی شده است.

وی به فرودگاه رامسر اشاره کرد و گفت: باند این فرودگاه نیز در سال جاری افتتاح خواهد شد چرا که 98 درصد فعالیت‌های مربوط به باند انجام شده است.

مشاء‌زمینی گفت: برای احداث ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه نیز طرح مطالعاتی به پایان رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

مسجد معراج فرودگاه اهواز بازگشایی شد

همزمان با میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور آیت‌اله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری٬ مسجد معراج فرودگاه اهواز بازگشایی شد .

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه‌های خوزستان؛ پس از مدت یک ماه بهسازی، مسجد معراج فرودگاه اهواز با حضور آیت‌اله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیرکل فرودگاه  معاونین، کارکنان، فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی، پرسنل شرکت‌های هواپیمایی مستقر در فرودگاه و ... بازگشایی شد .

در این مراسم آیت‌اله شفیعی پس از اقامه نماز ظهر و عصر، در خصوص ثواب و برکات مساجد گفت: کسانی که به مسجد خدمت می‌کنند خداوند به طور ویژه به آنان ثواب عطا می‌کند و به این افراد وعده می‌دهد که جزء رستگاران و هدایت‌یافتگان هستند .

وی ادامه داد: این مسجد یکی از زیباترین مساجد استان است که خوشبختانه در دروازه اصلی استان یعنی فرودگاه اهواز قرار دارد.
ایشان نیز محمدسعید شرفی مدیرکل فرودگاه اهواز را فرزند برومند خطه‌ی شهید پرور خوزستان خواند و از زحمات وی در راستای نگاه ویژه به فرهنگ نماز و نمازخوانی تشکر و قدردانی کرد.

انجام عملیات بهسازی مسجد با هزینه‌یی بالغ بر پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور تامین شده است./

نظر شما