شناسهٔ خبر: 61328 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

ایمن‌سازی جاده‌های استان گلستان نیازمند تخصیص بودجه است/تخصیص اعتبار توسط سازمان برنامه جاده‌های استان را ایمن می‌کند

شهرام کوسه غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مجلس برای ایمن‌سازی جاده‌ها بودجه مصوب می‌کند ولی این بودجه به دست وزارت راه و  شهرسازی نمی‌رسد گفت: جاده‌های استان گلستان بسیار ناایمن هستند و ایمن‌سازی آن‌ها نیازمند بودجه است.

شهرام کوسه غراوی نماینده مردم مینودشت و کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با ابراز تأسف از اینکه جاده‌های نا امین در استان گلستان بسیار زیاد است تصریح کرد: سه ماه پیش در سفر وزیر راه و  شهرسازی سابق به استان گیلان ضمن بازدید از جاده بسیار باریک مراوه‌تپه به کلاله قول مساعد برای عریض سازی این جاده به خاطر تصادفات بسیاری که در این مسیر رخ می‌دهد گرفته شد باوجودان هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده است.

وی تأکید کرد: بنده خود نیز از صدمات جاده‌های غیر ایمن مسیرهای استان گلستان بی‌نصیب نبوده و چندی پیش طی سرکشی به حوزه انتخابیه دچار سانحه رانندگی شده باوجود آسیب‌های جدی ولی جان سالم به دربردم.

کوسه غراوی با اشاره به اینکه باید تمهیدات ویژه‌ای برای ایمن‌سازی جاده‌های استان گلستان در نظر گرفته شود اظهار کرد:لازم است تا برای ایمن‌سازی جاده‌های استان گلستان اعتبار ویژه‌ای مصوب شود زیرا اکثر جاده‌های استان از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده است.

وی ادامه داد: به‌طور مثال مسیر شهرستان کلاله -گالیکش - مینودشت به خاطر یک تقاطع هم‌سطحی که در حال اجرا است تلفات بسیار زیادی در برداشته البته باوجود اعتبار پیش‌بینی‌شده باگذشت  ۶ الی ۷ ماه این اعتبار تخصیص نیافته و امکان آسفالت مسیر میسر نشده است.

این نماینده استان گلستان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دیگر مسیری که باوجود تأمین اعتبار به دلیل عدم تخصیص محقق نشده است مسیر جایگزین دسترسی استان خراسان شمالی به گلستان است افزود: مسیر مذکور دو استان شمال شرقی کشور را ازلحاظ اقتصادی به هم دیگر مرتبط می‌سازد باوجود اعتبار پیش‌بینی‌شده برای بازسازی مسیر در حال حاضر به دلیل عدم تخصیص این اعتبار ارتباط بین دو استان قطع‌شده و عبور و مرور را در این مسیر را مختل کرده است.

وی بابیان اینکه از سویی دیگر تعریض مسیر مینودشت به گالیکش بسیار کند در حال انجام است اظهار کرد: اگر همه موارد فوق را در کنار هم قرار دهیم همه این‌ها نشان می‌دهد که تمهیدات لازم برای تأمین اعتبار صورت نگرفته است و یا اگر اعتباری پیش‌بینی‌شده با عدم تخصیص مواجه شده است.

کوسه غراوی با تأکید بر اینکه باید دقت کرد که استان گلستان جاده‌های بسیار زیادی در مسیر سیل و برف و کولاک نیز دارد افزود: ایمن‌سازی تمامی این مسیرها نیاز به اعتبار دارد و همین مسئله باعث شده که در نبود اعتبار ، نبود تخصیص مناسب تلفات جانی زیادی  در این استان شاهد باشیم.

وی در خصوص ورود مجلس شورای اسلامی به بحث تأمین اعتبار برای ایمن‌سازی مسیرهای این استان نیز گفت:در قانون بودجه نمایندگان مجلس اعتباری برای ایمن‌سازی مسیرهای غیر ایمن در نظر گرفته‌اند بااین‌حال سازمان برنامه‌وبودجه اعتبار پیش‌بینی‌شده را به وزارت راه و  شهرسازی اختصاص نداده است و به همین خاطر وقتی تخصیصی صورت نگیرد برای ایمن‌سازی آن‌ها نیز  اتفاق خاصی روی نخواهد داد.