شناسهٔ خبر: 61336 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

به دليل عدم رعايت الزامات و توصيه‌های سازمان هواپيمايی کشوری:

۵۴ دفتر خدمات مسافرت هوايی لغو و ۱۳۷ دفتر تعليق شدند

سازمان هواپیمایی کشوری مديرکل دفتر نظارت سازمان هواپيمايی کشوری از لغو ۵۴ مجوز و تعليق مجوز ۱۳۷ دفتر خدمات مسافرت هوايی و ۳۱۰ سايت غير مجاز در شش ماهه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علی اصغر باريكانی اظهارداشت: در بازرسی های مستمر و موردی کارشناسان دفتر نظارت سازمان هواپيمايي كشوري از دفاتر خدمات مسافرت هوایی تهران و ساير شهرستان ها مواردی از جمله عدم تمدید ضمانت نامه، عدم احراز شرایط راه اندازی پس از تعلیق در مدت تعیین شده و از همه مهمتر عدم توجه به اخطارها و دستورالعمل های سازمان منجر به لغو و تعديل تعدادي از دفاتر خدمات مسافرت هوايي شد.

وي با بيان اينكه در ايام اربعين امسال تخلفات ۵ مورد از دفاتر خدمات مسافرت هوايي تعليق شدند، افزود: در شش ماهه امسال تعداد ۳۱۰ سایت فروش غیرمجاز بلیت با معرفی سازمان هواپیمایی کشوری به مراجع ذیصلاح فیلتر شد.

مديركل دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری تصريح كرد: و به ۵۴ مورد شكايت از طريق سامانه شهرراه، ۱۸ مورد شكايت مربوط به سازمان بازرسي، ۱۶۰۵ مورد شكايت در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپيمايي كشوري، ۱۵۸۲ شكايت به صورت حضوري و ۶۳۳۰ شكايت به صورت تلفني رسيدگي شده است.

باريكاني همچنین به مسافران توصیه کرد: برای خرید بلیت از طریق منابع معتبر اعم از دفاتر و سایت های دارای مجوز که لیست آنها روی پرتال سازمان قابل دسترسی است اقدام کنند و در صورت داشتن هرگونه شكايت موضوع را از طريق سامانه حقوق مسافر به اين سازمان اعلام كنند.