شناسهٔ خبر: 61491 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان بیان کرد:

توجه به ایمنی و اهمیت آن از سیاست‌های اصلی راهداری استان هرمزگان

داریوش باقرجوان مديركل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای هرمزگان سیاست اصلی اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان را توجه به ایمنی و اهمیت آن بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری ورارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان ، شهرستان پارسیان در منطقه جنوب ایران واقع شده كه فاصله شهرستان پارسیان تا بندرعباس مركز استان ۴۰۷ كیلومتر است این شهرستان از سمت شمال به شهرستان لامرد و از سمت جنوب به خلیج فارس از غرب به شهرستان عسلویه و از سمت شرق به شیبكوه محدود می شود.

داریوش باقر جوان طی گزارشی: راهداران را سربازان جاده‌ها دانست که در شرایط سخت برای ایمنی جاده‌ها تلاش و کوشش می‌کنند و افزود: راهداری و ساماندهی حمل و نقل امری خطیر و پیچیده و گسترده است و اگر جاده‌‌ها ایمن نباشند و راهداری به وظیفه اش عمل نکند تلفاتی جبران ناپذیر گربیان‌گیر مردم خواهد شد.

مدیركل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای هرمزگان در همین راستا گفت :مهمترین موضوع در زندگی انسان موضوع سلامتی و تندرستی است همانطورکه همه می دانیم هیچ مهمی مهمتر از این نیست که انسان بتواند در کنار خانواده و عزیزان خود در صحت و سلامت زندگی کند پس ایمنی راه یعنی تضمین این موضوع مهم و عدم توجه به آن باعث خسارتهای مالی، جانی، عاطفی و احساسی می شود بنابراین توجه به ایمنی و اهمیت آن از سیاست های اصلی و کلی این اداره کل می باشد.

حسین رضایی رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان پارسیان طی گزارش عملكرد شش ماهه اول در سالجاری گفت: محور پارسیان – بندر لنگه بطول ۹۶ کیلومتر که ۸۹ کیلومتر از آن بزرگراه و پر ترافیک می باشد و ۶کیلومتر دیگر در همین محور درمحل باند قدیم جمع آوری گردیده ومجدداً ساخته شده که جمعا راه ساخته شده  ۹۶ کیلومتر می باشد.

حسین رضایی گفت : همچنین محور پارسیان – بوشهر بطول ۱۹ کیلومتر که ۱۵ کیلومتر از آن بزرگراه و پر ترافیک و ۴ کیلومتر انتهای حوزه راه ساخته شده نیاز به ایمن سازی داردكه کل مسیر حوزه پارسیان – لنگه – بوشهر ۱۱۵ کیلومتر که ۱۱۱ کیلومتر  آن دو بانده می باشد.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل شهرستان پارسیان درادامه این گزارش اشاره ای به محور پارسیان – بندر مقام بطول ۶۰ کیلومتر ، محور پارسیان – دشتی – کوشکنار – تمبو بطول ۳۰ کیلومتر  و دیگر راههای روستایی حدود ۴۰ کیلومتر نمود وگفت :کل طول راه این شهرستان ۳۵۶ کیلومتر می باشد.

رضایی گفت: روکش آسفالت بطول ۲۶ کیلومتر درمحور پارسیان – لنگه و ۲۰ کیلومتر در محور پارسیان – بندر مقام در دست اجراء میباشد.

وی در ادامه افزود:از دیگر اقدامات این اداره میتوان به  خاک ریزی ۹۷۰ دستگاه پشت پلها ،۸۴۰ دستگاه تنقیه و لایه روبی دهانه پلها و مسیر آب  ،۲۱ کیلومتر شانه سازی محور پارسیان – لنگه ،رگلاژ و تسطیح شانه راه و زدن بوته ها بطول ۸۱۰۰۰۰  متر مربع لکه گیری و درز گیری مصالح آسفالتی ۱۱۰۰ تن ،شستشوی ۴۷۵۰ عدد علائم،درخت زنی در شانه راه و دهانه پلها ۱۳۸۰ اصله ، گشت راهداری مستمر و روزانه و همچنین در ایام سفرهای اربعین حسینی (ع)و در راستای رفاه حال بهره برداران از جاده هابازدید از مجتمع خدمات رفاهی بین راهها وبازدید از شرکت های مسافربری اشاره نمود.

نظر شما