شناسهٔ خبر: 61642 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

انعقاد تفاهم نامه راه دسترسی ناحیه شهری مهرگان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی از مبادله تفاهم نامه احداث راه دسترسی ناحیه شهری مهرگان به قزوین با برآرود اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات راه و شهرسازی بین این اداره کل، استانداری و شهرداری محمدیه خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اعلام این خبر گفت: با توجه به عدم موافقت برای جابجایی محل عوارضی در آزادراه قزوین – زنجان توسط بخش خصوصی و سایر دلایل مربوط به آن، پس از پیگیری های انجام شده و موافقت وزارت راه و شهرسازی، مقرر شد راه دسترسی جداگانه ای بین ناحیه شهری مهرگان و قزوین احداث شود.

وی افزود: این مسیر با اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن و به صورت تسهیلات نقدی و غیر نقدی ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد: به این ترتیب مقرر شد که این جاده دسترسی در قالب تفاهم نامه ای در راستای تکمیل موضوع آماده سازی ناحیه شهری مهرگان بین این اداره کل، استانداری قزوین و شهرداری محمدیه منعقد شده و شهرداری محمدیه به عنوان مجری آنرا به اجرا درآورد.

حق لطفی با اشاره به اینکه طول مسیر در حدود ۵ کیلومتر بوده و حاشیه کانال آب رسانی یا حاشیه دکل های برق به عنوان گزینه های مورد نظر برای احداث آن در حال بررسی و مطالعه می باشند، عنوان کرد: با توجه به این تفاهم نامه، شهرداری محمدیه مکلف است ضمن انتخاب مشاور، سایر مراحل اجرایی عملیات را نیز مورد پیگیری و اقدام قرار دهد.

گفتنی است جلسه امضای این تفاهم نامه سه جانبه استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری محمدیه با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، رضا گروسی فرماندار شهرستان البرز، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی، ایرج زاهدپور مدیرکل دفتر شهری استانداری، پیمان پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری، مریم نخستین شهردار محمدیه و اعضای شورای شهر روز دوشنبه در شهرداری محمدیه برگزار شد.

نظر شما