شناسهٔ خبر: 61645 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

انتشار گزارش تحولات بازار مسکن فصل تابستان شهر تهران توسط معاونت مسکن وزارت راه/ رشد ۲۴.۸ درصدی متوسط قیمت خریدوفروش در طول تابستان

مسكن تهران دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گزارش تحولات مسکن شهر تهران در فصل تابستان را منتشر کرد که بر اساس آن قیمت مسکن در پایتخت نسبت به فصل مشابه امسال(فصل بهار۱۳۹۷) ۲۴.۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی، در این گزارش آمده است متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی آپارتمانی معامله‌شده در فصل تابستان سال ۱۳۹۷، ۷۵.۱ میلیون ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۲۴.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۳.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

طبق اطلاعات اعلامی از سوی این نهاد رسمی معاملات انجام‌شده به تفکیک مناطق شهری در فصل تابستان ۹۷ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه یک با ۱۶۲.۴ میلیون ریال بیشترین و منطقه ۱۸ با ۳۲ میلیون ریال کمترین متوسط قیمت را در این فصل داشته‌اند.

برپایه گزارش مذکور بیشترین رشد متوسط قیمت در فصل تابستان سال ۹۷ نسبت به فصل مشابه سال قبل مربوط به منطقه ۵ به میزان ۸۲.۸ درصد و کمترین مقدار افزایش مربوط به منطقه ۱۲ به میزان ۲۶ درصد بوده است.

گزارش فوق‌الذکر ‌می افزاید تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی شهر تهران در فصل تابستان ۹۷ به ۳۷هزار و ۴۵۳ واحد رسید که نسبت به فصل قبل کاهش ۶.۳ درصدی و نسبت به فصل مشابه سال قبل کاهش ۲۳.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین گزارش تحولات مسکن در فصل تابستان پایتخت دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن یادآور می‌شود مقایسه تعداد معاملات انجام‌شده بر اساس سن بنای واحدهای مسکونی حاکی از آن است که در فصل تابستان ۹۷ نسبت به فصل مشابه سال قبل بیشترین کاهش تعداد معاملات در بازه‌های بین ۱۱ تا ۱۵ و کمتر از ۵ سال به ترتیب به میزان ۳۵.۴ و ۳۱.۶ درصد کاهش داشته است و کمترین مقدار کاهش تعداد معاملات به ترتیب در بازه‌های بیش از ۲۰ و ۱۶ تا ۲۰ سال به ترتیب به میزان ۴ و ۶.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

متن گزارش بازار مسكن فصل تابستان شهر تهران را اينجا ببيند.

نظر شما