شناسهٔ خبر: 6174 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اعلام برخی برنامه‌ راه‌آهن در سال سال ۹۴ ؛

برنامه‌های مهم راه‌آهن در سال۹۴/ ۴۰۰ واگن به ناوگان ریلی اضافه می‌شود/ کاهش میانگین سن ناوگان ریلی

قطار مسافری مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر که با اضافه شدن ۴۰۰ واگن به حمل و نقل ریلی کشور حدود ۳۲ میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی جابه‌جا می‌شوند گفت: این رقم نسبت به جابه‌جایی‌های ریلی مسافری سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد.

مرتضی جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی کشور گفت: برنامه وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای سال ۹۴ این است که تا پایان سال ۴۰۰ واگن به حمل و نقل ریلی کشور اضافه شود.

مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بیشتر این واگن‌ها جدید بوده و برخی نیز دست دوم با عمر پایین هستند٬ افزود: این واگن‌ها به تدریج و در طول سال به حمل و نقل ریلی کشور اضافه می‌شوند.

میانگین سن ناوگان ریلی کشور ۲ تا ۳ سال کاهش می‌یابد

وی با یادآوری اینکه تا کنون دو رام قطار از شرکت پلور سبز زرند تحویل گرفته شده و  به حمل و نقل عمومی کشور اضافه شده است٬ تأکید کرد: تا پایان سال و با اضافه شدن همه قطارهای جدید میانگین سن ناوگان ریلی کشور ۲ تا ۳ سال کاهش می‌یابد.

جعفری یادآور شد: طبق برنامه شرکت راه آهن برخی از این ۴۰۰ واگن٬ جایگزین واگن‌های فرسوده با عمر بیش از ۲۰ سال می‌شود و برخی دیگر از این واگن‌ها در مسیرهای جدید استفاده خواهند شد.

وی پیش بینی کرد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۹۴ حدود ۳۲ میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی کشور جابه‌جا شود که این رقم در قیاس با سال گذشته افزایش هفت میلیون نفری مسافران را نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به قانون برنامه توسعه که باید سهم حمل و نقل ریلی کشور بیش از ۱۸ درصد باشد٬ گفت: این عدد در حال حاضر حدود ۶ درصد است که امیدواریم در پایان سال ۹۴ و با اضافه شدن این ۴۰۰ واگن٬ سهم حمل و نقل ریلی از ۶ درصد به ۸ درصد برسد.

تعمیر و تجهیز بیش از ۱۰ ایستگاه راه‌آهن/ احداث ۴۵ باب نمازخانه در ایستگاه‌های راه‌آهن

وی همچنین از احداث ۴۵ باب نمازخانه در ایستگاه‌های راه آهن در سال ۹۴ خبر داد و به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از نیمه دوم سال ۹۳ کار ساخت نمازخانه‌ها در ایستگاه‌های کشور آغاز شد و برخی آن‌ها نیز تحویل یا آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرکل تنظیم و نظارت بر بازار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به ایستگاه‌های دامغان و سمنان اشاره و اظهار کرد: در راستای بهسازی و نوسازی ایستگاه‌ها این دو ایستگاه به طور کلی مجهز شده و تغییر کرده‌اند همچنین ایستگاه‌های زنجان٬ ساری و قائم‌شهر نیز در سال ۹۴ به بهره‌برداری خواهد رسید که هم اکنون تعداد ایستگاه‌های در حال تعمیر و تجهیز بیش از ۱۰ ایستگاه است./

نظر شما