شناسهٔ خبر: 61937 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم خبر داد:

عملیاتی شدن طرح تعمیر ایمن سازی پل شکوهیه واقع در جاده قدیم قم-تهران

عباس شکوری رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از عملیاتی شدن طرح تعمیر ایمن سازی پل شکوهیه واقع در جاده قدیم قم-تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم،رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از عملیاتی شدن طرح تعمیر ایمن سازی پل شکوهیه واقع در جاده قدیم قم-تهران خبر داد.

عباس شکوری عنوان کرد: در قالب اعتباری افزون بر یازده میلیارد ریال (جهت بهسازی شش دستگاه پل جاده ای) طرح مرمت وایمن سازی پل شکوهیه در محور قدیم قم-تهران عملیاتی شد.

عباس شکوری رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق اضافه کرد: با عنایت به اهمیت و نقش تقاطعی این پل که معبر اتصال شهرک صنعتی شکوهیه به جاده قدیم قم-تهران می باشد، طرح مرمت و ایمن سازی این پل در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: هزینه اجرایی این طرح از محل تخصیص اعتبار یازده میلیارد ریال مرمت و ایمن سازی شش پل جاده ای در استان تامین شده است.

شکوری بازه زمانی اجرا و تکمیل طرح مرمت و ایمن سازی پل شکوهیه را چهارماهه برآورد کرد و عنوان نمود: در صورت مساعد بودن شرایط جوی انشااله عملیات اجرایی این طرح از نیمه دوم آذرماه سال جاری آغاز و تا پایان سال ۹۷تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در ادامه به بخشی از اقدامات فنی که در راستای مرمت و ایمن سازی پل شکوهیه صورت خواهد گرفت پرداخت و عنوان کرد: تعمیر دال عرشه، محافظت از عرشه پل در برابر ضربه وسایل نقلیه عبوری، ارتقاء ایمنی پل با اجرای حفاظ تک شیب بتنی مسلح، تعمیر دیواره سنگی هدایت آب، اجرای رادیه و برید، اصلاح دریواسیون و هدایت آبهای سطحی، درزگیری آسفالت سطح رویه، از جمله مهمترین آیتم‌های فنی ملحوظ در راستای تعمیر و ایمن سازی این پل مهم جاده‌ای می باشد.

شکوری در پایان ضمن تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی خواستار همکاری هرچه بیشتر با عوامل اجرایی پروژه توسط رانندگانی شد که از محل اجرای طرح عبور می نمایند.

نظر شما