شناسهٔ خبر: 61991 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم خلخال و کوثر مطرح کرد:

راه روستایی و آب دو عامل مهم مهاجرت از روستاها است

بشیر خالقی نماینده مردم خلخال و کوثر گفت: راه‌های روستایی شهرستان از راه آسفالت برخوردار نیستند و این در حالی است که در آمار‌های کشوری بیش از ۵۰ درصد روستاها دارای راه آسفالت هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بشیر خالقی گفت: در شهرستان‌های کوثر و خلخال در جهت ایجاد اشتغال روستایی طی یک سال اخیر گام‌های اساسی برداشته شده است.

وی با اشاره به مشکل راه‌های روستایی شهرستان کوثر و خلخال گفت: راه‌های روستایی شهرستان از راه آسفالت برخوردار نیستند و این درحالی است که در آمار‌های کشوری بیش از ۵۰ درصد روستاها دارای راه آسفالت هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر با اشاره به مشکل آب در روستاها، بیان داشت: امروز ۶۰ درصد جمعیت شهرستان کوثر مهاجرت کرده‌اند که اگر کم‌توجهی مسؤولان به این منطقه ادامه داشته باشد در آینده روستاهای شهرستان خالی از سکنه خواهند بود.

به گزارش فارس، وی به تعطیلی شرکت نئوپان خلخال و بیکاری بیش از ۲۰۰ نفر کارگر در این منطقه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت غلط، اصلی‌ترین عامل ورشکستگی و تعطیلی کارخانه نوپان خلخال است و این زیبنده بنیاد مستضعفان نیست که این کارخانه به مدت دو سال بلاتکلیف بماند./

نظر شما