شناسهٔ خبر: 62410 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در سومين نمايشگاه حمل ونقل و صنايع وابسته:

ارایه توانمندی‌های صنعت هوانوردی در یک نمایشگاه

نمایشگاه حمل و نقل در سومين نمايشگاه بين‌المللی حمل ونقل و صنايع وابسته امكان بازديد از غرفه‌های شركت‌ها و نهادهای مختلف صنعت هوانوردی همچون هما، سازمان هواپيمايی كشوری، شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران و شركت شهر فرودگاهی امام خمينی برای علاقه‌مندان به اين صنعت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته، به همت وزارت راه و شهرسازی از دیروز در مصلای تهران آغاز به کار کرده و بیش از ۲۰۰ نهاد، سازمان و شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند. در این میان، چند غرفه نیز به سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های مرتبط با صنعت هوانوردی تعلق دارد و این مساله فرصتی مغتنم برای علاقه‌مندان به این صنعت فراهم کرده تا از نزدیک با سوژه‌های مورد علاقه‌ خود آشنا شوند.

نمایشگاه فرصتی است تا با ایجاد یک میان‌بر، همه فعالان، متخصصان، دست‌اندرکاران، مسئولان و علاقه‌مندان صنعت در یک محیط همدیگر را ملاقات کنند و به برقراری ارتباط، تبادل نقطه‌نظر و افزایش دانش و دانایی بپردازند. از همین‌رو بعید به نظر می‌رسد کسی بخواهد این فرصت مغتنم را از دست بدهد.

اما سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته، برای ارائه به علاقه‌مندان صنعت هوانوردی چه در چنته دارد؟ در ادامه به معرفی غرفه‌های مرتبط با این صنعت در این دوره نمایشگاه خواهیم پرداخت.

فرصت ديدار با هوانوردان در غرفه هما

شاید غرفه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» جذاب‌ترین غرفه برای دوستداران هوانوردی باشد، چراکه فرصتی است تا شرکت‌کنندگان و بازدید کنندگان از نزدیک با فعالان قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی کشور دیدار کنند.

به گفته معصومه اصغرزاده، مدیر روابط عمومی ایران‌ایر، این غرفه امکانات جذابی را برای شرکت کنندگان در سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته در نظر گرفته است، که از آن جمله می‌توان به ارائه تخفیف ۱۵ درصدی برای بلیت‌های خارجی و ۵ درصدی برای بلیت‌های داخلی اشاره کرد. 

یکی از بخش‌های فعال در این غرفه، مرکز آموزش «هما» است. علاقه‌مندان با حضور در این بخش علاوه بر آشنایی با دوره‌های آموزشی ایران‌ایر، از تخفیف ۲۰ درصدی برای شرکت در این دوره‌ها برخوردار خواهند شد. کترینگ نیز یکی دیگر از بخش‌های جذاب غرفه است که به بازدید کنندگان امکان استفاده از خدمات درون پروازی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را می‌دهد.

بازدیدکنندگان با بازدید از غرفه «هما» می‌توانند با بخش‌های مختلف چون عملیات زمینی، تعمیرونگهداری و بازرگانی آشنا شوند. همچنین با حضور در بخش عملیات پروازی، امکان ملاقات با خلبانان و میهمانداران ایران‌ایر را خواهند داشت. روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز آماده ایجاد ارتباط با بازدیدکنندگان و دریافت پیشنهادها و انتقادها است.

آشنايی با قوانين و مقررات هوانوردی

همه غرفه‌های نمایشگاه، كالا یا تولیدی برای عرضه ندارند بلكه بعضی از غرفه‌ها به نمایندگی از یك نهاد یا سازمان خدمات خود را عرضه کرده‌اند. غرفه سازمان هواپیمایی كشوری از این جمله است. آن‌طور كه رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی این سازمان می‌گوید حضور در این غرفه فرصتی است برای آشنایی با قوانین و مقررات جاری در صنعت هوانوردی. دانشجویان، فعالان صنعت هوانوردی تولید كنندگان، قطعات هواپیما و پژوهشگران از جمله بازدید كنندگانی هستند كه غرفه سازمان هواپیمایی امكاناتی برای عرضه به آن‌ها دارد. با حضور در این غرفه و دیدار با بخش‌های مختلفی چون استاندارد هوانوردی، صلاحیت پروازی، معاونت هوانوردی و .... می‌توان با نحوه شركت در فرآیند تولید قطعات هواپیما مقررات جاری در صنعت هوانوردی و نحوه ورود به این صنعت آشنا شد.

غرفه شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز از جذاب‌ترین غرفه‌های سومین نمایشگاه حمل ونقل و صنایع وابسته است چراكه طراحی این غرفه به شكل یك فرودگاه است و دو هواپیمای رادیو كنترل بر روی باند این فرودگاه جا خوش کرده‌اند. علاقه‌مندان با حضور در این غرفه فرصت گفت‌وگو با مسئولان بخش‌های عملیات فرودگاهی، عملیات هوانوردی، بازرگانی، روابط عمومی، وارسی پروازی و ... را خواهند یافت. همچنین متخصصان وارسی پروازی آمادگی ارائه اطلاعات لازم درباره هواپیما فلایت چك را دارند.

فرصتی مغتنم برای سرمایه‌گذاری

غرفه شركت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) كه به شكل ترمینال سلام طراحی شده است از دیگر غرفه‌های مرتبط با هوانوردی در سومین نمایشگاه حمل ونقل و صنایع وابسته است. علاقه‌مندان در بازدید از این غرفه امكان آشنایی با بخش‌های مختلف شهر فرودگاهی و عملیات جاری در این مجموعه را خواهند داشت. همچنین به گفته علی رستمی سرپرست این شركت این غرفه فرصت مغتنمی برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های هوانوردی،‌حمل ونقل و لجستیك است.

از غرفه بانوان صنعت هوانوردی ایران می‌توان به عنوان یكی دیگر از غرفه‌های هوانوردی در سومین نمایشگاه حمل ونقل و صنایع وابسته نام برد. همچنین ستاد فناوری‌های پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امكانات جذابی را همچون طرح‌های مربوط به تولید هواپیمای ۱۵۰ نفری ملی و تبدیل هواپیمای توپولف ۱۵۴ به هواپیمای آتش‌نشان برای ارائه به بازدید كنندگان دارد.

نظر شما