شناسهٔ خبر: 62417 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

پاسخگویی به ۹۰ درصد از شکایت‌های دریافت شده از سامانه‌های ۱۴۱

سامانه 141 از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون در مجموع ۲۱ هزار و ۷۹ مورد شکایت در سامانه پاسخگویی ۱۴۱ در سامانه شهراه به ثبت رسیده که از این تعداد به ۹۰ درصد از شکایت های دریافتی رسیدگی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  از مجموع شکایات دریافتی از طریق سامانه یاد شده ۹۲ درصد شکایت‌های دریافت شده مربوط به مشکلات حوزه حمل‌ونقل کالا و مسافر، ۸ درصد مابقی شکایات مربوط به مشکلات  آزادراه‌ها و راه‌های بین‌شهری کشور بوده است.

 بر اساس این گزارش ۷۹ درصد از این شکایت‌ها مربوط به عدم پرداخت کرایه حمل، دریافت کمیسیون اضافی توسط شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، غیرفعال شدن کارت سوخت و عدم تخصیص لاستیک دولتی بوده که توسط  رانندگان حمل‌ونقل کالا مطرح‌شده است، همچنین ۱۳ درصد شکایت‌ها از سوی رانندگان حوزه حمل‌ونقل مسافری و حمل‌ونقل بین‌المللی مطرح‌شده است.

شایان‌ذکر است سامانه مدیریت ارتباط شهروندی با عنوان  سامانه شهراه، واحد ارائه خدمات شهروندی وزارت راه و شهرسازی است که باهدف ارتباط شهروندان با معاونت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در بستر وب، راه‌اندازی شده است که سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌ای خدماتي از قبيل گزارش‌های شهروندی، انتقادها و پیشنهادها، دسترسي آزاد به اطلاعات، پایان‌نامه، رفع مشکل راه بین‌شهری، راه روستایی، حريم و... خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای كالا و مسافر و طرح شكايات رانندگان از طريق سامانه ۱۴۱ مطابق با فرايندهاي لازم پیاده‌سازی و به شهروندان ارائه می‌نماید و گفتنی است سامانه یادشده منجر به مشارکت حداكثري شهروندان در اداره امور مربوط به این سازمان خواهد شد. درگاه ارتباط شهروندان از طريق سايت سازمان راهداری به آدرس www.rmto.ir ، سامانه رسيدگي به شکایات ونيز لينك مستقيم shahrah.mrud.ir  قابل‌دسترس است.

نظر شما