شناسهٔ خبر: 62576 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار هفتگی مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

واگذاری ۲۰۴ میلیون مترمربع زمین روستایی تا پایان سال ۹۶ /تاکید بر رفع بدمسکنی در پایتخت و تمامی شهرها به عنوان اولویت اول وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن

گزارش آخر هفته حمایت وزیر راه و شهرسازی از فعالیت‌های مرکز تحقیقات، تلاش برای ایجاد تعادل در بخش عرضه و تقاضای بازار مسکن، تاکید بر اینکه اولویت یک پایتخت و تمامی شهرهای کشور رفع بدمسکنی است، دعوت از دانشگاهیان و اندیشه‌ورزان برای نهادینه کردن جریان بازآفرینی در شهرهای ایران، واگذاری ۲۰۴ میلیون متر مربع زمین روستایی تا پایان سال ۹۶ و دو انتصاب در سازمان ملی زمین و مسکن از اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

حمایت از فعالیت‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ۲۷ آذرماه در بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران منتخب در حوزه  وزارت راه شهرسازی با تبریك هفته پژوهش به همه پژوهشگران، محققان، مهندسان و سایر فعالان و همچنین ضمن اعلام حمایت قاطع از فعالیت‌های مركز تحقیقات راه، مسكن وشهرسازی گفت: ما باید بتوانیم قوام و دوام ابنیه و تاسیسات را در عمل شاهد باشیم تا منابع هدر نرود و از ثروت‌های ملی استفاده بهینه شود.

تلاش برای ایجاد تعادل در بخش عرضه و تقاضای بازار مسکن

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نقش وزارت راه و شهرسازی در برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی صرفا تسهیل‌گری و در برخی نقاط عرضه زمین است، اضافه کرد: ۲۰۰ هزار واحد از این برنامه توسط توسعه‌گران در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر و ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده احداث خواهد شد.

اولویت یک پایتخت و تمامی شهرهای کشور رفع بدمسکنی است

محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اولویت یک تهران، رفع بدمسکنی در پهنه سرزمینی است، این اولویت را برای تمامی شهرهای کشور قابل تعمیم دانست و از مدیران معماری و شهرسازی استان‌های سراسر کشور خواست تا با اولویت مسکن و همچنین حمل و نقل، آسیب‌شناسی های شهرسازی را با همراهی انجمن‌های مردم نهاد انجام داده و نتیجه را به معاونت معماری و شهرسازی ارایه دهند.

دعوت از دانشگاهیان و اندیشه ورزان برای نهادینه کردن جریان بازآفرینی در شهرهای ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اولویت یک تهران، رفع بدمسکنی در پهنه سرزمینی است، این اولویت را برای تمامی شهرهای کشور قابل تعمیم دانست و از مدیران معماری و شهرسازی استان‌های سراسر کشور خواست تا با اولویت مسکن و همچنین حمل و نقل، آسیب‌شناسی‌های شهرسازی را با همراهی انجمن‌های مردم نهاد انجام داده و نتیجه را به معاونت معماری و شهرسازی ارایه دهند.

۲۰۴ میلیون متر مربع زمین روستایی تا پایان سال ۹۶ واگذار شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تعداد قطعات زمین‌های واگذار شده روستایی از بدو شروع فعالیت این بنیاد تا سال ۱۳۹۶ برابر ۵۹۸ هزار و ۶۰۶ قطعه و حدود ۲۰۴ میلیون متر مربع استوی درخصوص پرداخت وام قرض‌الحسنه روستایی تعمیر و ساخت حمام مسکن روستایی گفت: تعداد خانوار گیرنده وام قرض‌الحسنه درخصوص تعمیر و ساخت حمام مسکن روستایی از ابتدا تا پایان سال ۱۳۹۶ برای ۸۶۴ هزار و ۶۳۹ خانوار انجام شده است.

درخواست ایجاد پارک فن‌آوری برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تبیین رویکردها و افق‌های کاری مرکز در ۶ فعالیت از وزیر راه و شهرسازی در هفته پژوهش درخواست کرد تا شرایط را برای ایجاد پارک فن‌آوری به منظور فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این مرکز فراهم کند. محمد شکرچی‌زاده، در مراسم هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران منتخب که با حضور وزیر راه و شهرسازی و تمامی معاونان در حوزه‌های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی در مرکز تحقیقات برگزار شد، ضمن خوشامدگویی از حضور مسئولان و محققان گفت: بسیار خوشبختم که پذیرای اولین بازدید رسمی وزیر راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هستیم. جا دارد که به طور ویژه تشکر کنیم از وزیر راه و شهرسازی به دلیل عنایتی که به حوزه پژوهش دارند و در این زمینه اعلام حمایت ویژه‌ای را نسبت به مرکز تحقیقات داشتند.

بهره‌برداری از ۵۳ پروژه بیمارستانی در دولت تدبیر و امید

نتیجه تلاش و همت نیروهای فنی سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی در حوزه تأمین فضاهای درمانی، از آغاز به کار دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ تاکنون، تکمیل ۵۳ پروژه بیمارستانی بوده است. بخش عمده‌ای از پروژه‌های عمرانی این سازمان در حوزه بهداشت و درمان کشور اجرا شده است که خوشبختانه با تلاش مهندسان سازمان مجری و کارایی بالای شرکت‌های ایرانی، از آغاز دولت تدبیر و امید ۵۳ پروژه بیمارستانی تکمیل و در چرخه خدمات‌دهی به مردم قرار گرفته‌اند.

بنابراین گزارش، با بهره‌برداری از پروژه‌های بیمارستانی یاد شده که در شهرستان‌های مختلف کشور جانمایی شده‌اند پنج هزار و ۴۲۰ تخت به مجموعه فضاهای درمانی اضافه شد.

محمود محمودزاده عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن شد

وزیر راه و شهرسازی طی حکمی محمود محمودزاده را به سمت عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، منصوب کرد.

انتصاب عبدالله بهادری به عنوان عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن

عبدالله بهادری با حکم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به عنوان عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن منصوب شد.

آدم نژاد عضو شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران شد

وزیر راه و شهرسازی با صدور حکمی شهرام آدم‌نژاد معاون حمل‌ونقل را به عضویت شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران منصوب کرد.

رييس نظام مهندسی‌ استان تهران انتخاب شد

پس از کش و قوس‌های فراوان و بلاتکلیفی بیش از دو ماهه، اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تشکیل جلسه دادند و محمد طاهری را به عنوان رییس انتخاب کردند.

نظر شما