شناسهٔ خبر: 62630 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد:

افزایش طول باندهای دوم خراسان جنوبی اولویت اصلی راه و شهرسازی

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: افزایش طول باندهای دوم خراسان جنوبی اولویت اصلی راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ، مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی استان در راستای افزایش طول باندهای دوم خراسان جنوبی گفت: سیاست اداره کل افزایش باندهای دوم در استان است و هم اکنون ۵۳۹کیلومتر باند دوم در استان بهره برداری شده و در مجموع طرح‌های باند دوم استان هزار و  ۸۶۵طرح در قالب ۱۲طرح بوده و ۴۷۴کیلومتر از باندهای دوم استان نیز در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود:در حوزه آزاد راه‌ها درحال حاضر هیچ پروژه‌ای نداریم اما باید ۱۴۵کیلومتر آزاد راه در استان داشته باشیم از جمله در مسیر سربیشه به طرف مرز افغانستان و همچنین محور بیرجند به قاین که در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی گفت:هم اکنون در استان ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند و تا دهه فجر نیز ۵۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم چنین تکمیل پروژه جاده ماهیرود به مرکز استان فراه افغانستان را از طرح های مهم در دست اجرا برشمرد که کمک شایانی به ترانزیت و توسعه صادرات استان خواهد کرد.

جعفری با اشاره به اینکه  پروژه دو بانده سازی محور بیرجند به قاین از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است گفت:تاکنون ۴۵کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیک رفته  واز ۵۵ کیلومتر باقیمانده نیز ۸ کیلومتر در مرحله نصب علائم و مابقی نیز در دست اجراست.

وی علت کندی اجرای این مسیر را حجم بالا و سنگین عملیات و همچنین کمبود اعتبارات عنوان کرد و افزود:از راه‌های مختلف به دنبال تأمین اعتبار مورد نیاز برای اتمام طرح هستیم و به همین منظور در تاریخ ۲۶ آذرماه آگهی برای جذب سرمایه گذار داده شده که علاوه براین بانک ملی نیزبرای تأمین ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تکمیل این مسیر اعلام آمادگی کرده است و ابراز امیدواری کرد در صورت تأمین این اعتبار تا ۲سال آینده این مسیر به طور کامل به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین در خصوص پروژه راه‌آهن استان گفت: ردیف اعتباری این پروژه ضعیف است و به دنبال استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مسیر بیرجند به ایستگاه یونسی هستیم و برای قطعه بیرجند به زاهدان نیز در حال رایزنی با سرمایه گذار چینی هستیم و همچنین مسیر زاهدان تا چابهار از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حال اجراست.

جعفری همچنین با اشاره به خرید و فروش زمین‌های حریم شهر با قیمت‌های بالا افزود:هیچ زمینی در حریم شهر به محدوده شهر ملحق نخواهد شد و مردم قبل از خرید زمین از راه و شهرسازی استعلام بگیرند تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند.

وی با اشاره به آماده سازی اراضی پادگان ۰۴بیرجند گفت: این اراضی ۴۵۰ هکتاری تا یکسال آینده آماده سازی مي شود  و برای واگذاری در اختیار تعاونی های مسکن قرار می گیرد.

نظر شما