شناسهٔ خبر: 62634 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج مطرح کرد:

۴۳ درصد صرفه‌جویی ارزی با ساخت قطعات لکوموتیو در داخل کشور

کمپرسور لکوموتیو GM ساخت قطعات و مجموعه‌های کمپرسور لکوموتیو GM با توانمندی سازندگان داخلی باعث ۴۳ درصد صرفه‌جویی ارزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم عبیدی مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج از ساخت مجموعه کمپرسور لکوموتیو GM خبر داد و گفت: این اقدام که به دست توانمند سازندگان داخلی انجام شده است، ۴۳ درصد صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.

عبیدی افزود: با هدف بومی‌سازی و کاهش وابستگی خرید قطعات و مجموعه‌های موردنیاز به خارج از کشور برای بازسازی لکوموتیوهای موجود در ناوگان راه‌آهن، ساخت قطعات و مجموعه‌ها با استفاده از توانمندی‌های سازندگان داخلی در دستور کار این کارخانجات قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا قرارداد ساخت ۳۰ دستگاه کمپرسور لکوموتیو GT-۲۶ با شرکت مهندسی پویا توربین منعقد و تاکنون سه دستگاه آن تحویل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

عبیدی خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت ساخت این مجموعه در داخل کشور در مقایسه با نمونه خارجی، ساخت این مجموعه‌ها حدود ۴۳ درصد صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است.

مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو اظهار امیدواری کرد: با تحویل و نصب کلیه کمپرسورها مشکلات ناشی از کسری این مجموعه‌ها مرتفع شده و گامی در جهت توسعه ناوگان و آماده به کاری لکوموتیوها برداشته شود.

نظر شما