شناسهٔ خبر: 62682 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیرستاد بازآفرینی شهری استان بیان کرد:

اختصاص بيش از ۴۱۸ میلیارد ریال به اجرای پروژ‌ه‌های طرح بازآفرینی شهری استان گلستان

حسین محبوبی مدیرکل راه وشهرسازی استان گلستان از اختصاص ۴۱ ميليارد و هشتصد ميليون تومان اعتبار به اجراي طرح برنامه هاي باز آفرينی شهری و تسهيلات ساخت مسكن در محلات هدف استان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان ،حسین محبوبی مدیركل راه و شهرسازی استان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی این اداره كل گفت:در اجرای برنامه ششم توسعه مبنی بر تحرك بخشیدن به برنامه‌های بازآفرینی اعم از احیاء بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه شهرها از طریق بازآفرینی و نوسازی محلات هدف و ساخت ۲۷۹۲ واحد مسكن بیش از ۴۱  میلیارد و هشتصد میلیون تومان اعتبار جهت بازآفرینی شهری و ۵۵۸ میلیارد ریال وجوه اداره شده جهت تسهیلات ساخت مسکن در بافت های هدف طرح به استان گلستان اختصاص یافت.

وی افزود:تسهیلات ساخت در نظر گرفته شده برای سازندگان واحدهای مسكونی در استان را به ازای هر واحد ۴۰میلیون تومان با نرخ سود  ۹ درصد در سال جاری برای دوره مشاركت مدنی دو ساله ساخت است علاوه بر تسهیلات تا سقف ۷۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸درصد ( مشارکتی ) برای سازندگان مسکن عنوان نمود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان به تسهیلات خرید هم اشاره كرد و اظهار داشت:این تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسكن یكم برای متقاضیان خرید واحد مسكونی در محدوده ها و محلات هدف در شهرهای بزرگ بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و سایر مناطق شهری ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود ۶درصد با دوره بازپرداخت حداكثر ۱۲سال می‌باشد.

وی افزود:تسهیلات ودیعه اسكان موقت به صورت قرض الحسنه در كلان شهرها۲۰میلیون تومان برای هر متقاضی واجد شرایط و در سایر شهرها ۱۵میلیون تومان می باشد.

دبیرستاد بازآفرینی شهری استان گلستان ادامه داد:با اجرای این طرح برآورد می شود که حداقل ۵۱۱۶ فرصت‌های شغلی در سطح استان بصورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان در ادامه به پرداخت وام در جهت احیای بافت‌های فرسوده اشاره كرد و اظهار داشت:از اول سالجاری تا به امروز برای ساخت ۴۱۳ واحد مسكونی متقاضیان به بانك‌های عامل معرفی و نسبت به تكمیل مدارك و اخذ وام اقدام کردند.

وی تصریح كرد:اولویت اجرای طرح های بازآفرینی شهری در استان گلستان در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر بوده و در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به شرط تعریف و ارائه طرح امكان پذیر خواهد بود.

نظر شما