شناسهٔ خبر: 62762 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان خبر داد:

مقاوم‌سازی ۵۶ هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان

مسکن روستایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: بیش از ۵۶ هزار واحد مسکونی روستایی گلستان نوسازی یا مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدتقی زمانی‌نژاد، صبح امروز در مراسم افتتاح خانه روستایی در والش‌آباد گرگان اظهارداشت: به مناسبت هفته مبارزه با بلایای طبیعی واحدهای مسکونی روستایی که مقاوم‌سازی شده بود، به بهره‌برداری رسید و در استان گلستان تاکنون ۵۶ هزار واحد مسکونی روستای نوسازی و تحویل خانواده‌ها شده است.

مدیرکل مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان تاکید کرد: بیش از ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان غیرمقاوم بودند که با کمک بنیاد مسکن در قالب طرح نوسازی واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شدند.

وی افزود: در طول چند سال اخیر ساخت و مرمت ۷۰ هزار واحد مسکونی آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۶ هزار و ۷۱۱ واحد روستایی به خانواده‌ها تحویل شده و بقیه هم تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

زمانی‌نژاد با بیان اینکه حدود ۱۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان نیاز به مقاوم‌سازی دارد، اظهار داشت: برای مقاوم‌سازی امسال ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این تسهیلات ۷ تا ۸ میلیون تومان تسهیلات تعمیرات هم در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد تا کار نوسازی به اتمام برسد.

به گزارش تسنیم، مدیرکل مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان در ادامه گفت: برای افرادی هم که مشکل دارند یا تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند هم علاوه بر این تسهیلات کمک بلاعوض ۵ تا ۶ میلیون تومانی پرداخت می‌شود و تاکنون حدود ۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض به این افراد در استان گلستان پرداخت شده و همچنان ادامه دارد./

نظر شما