شناسهٔ خبر: 62815 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

احمدی خبر داد:

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید بهارستان تا سال ۹۹/ پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات زیرسازی متروی بهارستان

محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: تفاهم‌نامه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی از مجموع ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه ابلاغی وزیر راه و شهرسازی در شهرهای جدید کشور، امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید بهارستان به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا محمدرضا احمدی امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه مترو بهارستان و چند پروژه عمرانی دیگر، اظهار کرد: امسال در حوزه شهرسازی، تصویب بازنگری طرح جامع بهارستان و طراحی سرای محلات را داشتیم. برنامه جدید شرکت عمران بهارستان ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۱۳۹۹ است. 

وی افزود: در شهرهای جدید کل کشور بنا بر برنامه ابلاغی وزیر راه و شهرسازی باید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود که سهم بهارستان از این رقم ۱۰ درصد است وامیدواریم تا ۲ سال آینده این مأموریت محقق شود.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان تصریح کرد: این شرکت ۱۳۰۰ پرونده حقوقی دارد که در یک سال گذشته در بسیاری از پرونده‌ها رأی به نفع دولت صادر شده است. 

احمدی گفت: حدود ۷۶ هکتار آزادسازی اراضی داشته‌ایم که ارزش این آزادسازی‌ها ۱۵۰ میلیارد تومان بود. همچنین ۴ میلیارد تومان درآمد قطعی شرکت عمران از معوقات وصول شده است.

وی ادامه داد: پروژه اصلی شهر بهارستان که مطالبه مردم این شهر است طرح احداث مترو است که در حال حاضر عملیات زیرسازی این طرح ۹۰ درصد و عملیات زیرسازی آن ۱۷ درصد پیشرفت داشته است. خوشبختانه سایر پروژه‌ها با سرعت خوب در حال اجرا است و تا پایان سال از چند پروژه جدید بهره‌برداری خواهد شد. 

در پایان این بازدید تفاهم‌نامه همکاری ساخت مسکن میان انبوه‌سازان استان و شرکت عمران بهارستان امضا شد.

نظر شما