شناسهٔ خبر: 63228 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد:

بهره‌برداری از ۴ پروژه بزرگراهی استان در دهه فجر/افتتاح محورهای زنجان- بیجار و تکاب

بزرگراه معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۴ پروژه بزرگراهی استان زنجان در آستانه دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که محورهای زنجان- بیجار و زنجان- تکاب از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

اصغر اسماعیلی، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان زنجان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: ۴ پروژه بزرگراهی مهم استان زنجان در آستانه دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که پروژه‌های زنجان- بیجار و زنجان- تکاب از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

وی افزود: پروژه‌های زنجان-پاکستان و سلطانیه- قیدار-کبوترآهنک نیز از پروژه‌های بزرگراهی در حال ساخت هستند که در سال جاری بهره‌برداری خواهند شد.

اسماعیلی توضیح داد: در دهه فجر از دو محور ۵ کیلومتری بزرگراهی نیز بهره‌برداری می‌شود. در محور زنجان به سمت تکاب نیز دیگر پروژه بزرگراهی دیگری در حال فعالیت است که  ۵ کیلومتر آن در حال احدات است و به زودی افتتاح می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: در محورهای بزرگراهی در دست احداث استان، پیمانکاران فعال هستند که در ادامه به تناسب اعتباراتی که تجویز می‌شود، کارشان را ادامه می‌دهند.

اسماعیلی درباره وضعیت مطالبات عمرانی استان نیز توضیح داد: پروژه‌های نامبرده شده دارای قطعات بزرگ هستند و پیمانکاران به صورت مقطعی به ادامه کار مشغولند. طول پروژه‌ها زیاد و بالای ۵۰ کیلومتر است و هر کدام به قطعات مختلف تقسیم شده‌اند و با توجه به اینکه دوره قراردادی آن‌ها چندین ساله است، کارهایشان به تدریج ادامه می‌یابد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی این استان با اشاره به برخی مشکلات اعتباری در نسبت با روند اجرایی پروژه‌ها توضیح داد: مشکلات ما از جنس اجرایی نیست و اغلب مربوط به مسایل مالی و اعتباری است. تا به حال حدود ۳۰ یا ۴۰ میلیارد به پیمانکاران بدهی داریم. بسیاری از پروژه ها به انجام رسیده است، ولی هنوز نتوانستیم اعتبار آن‌ها را تامین کنیم. در صورتی که مسایل اعتباری حل شود، هم پیمانکار آماده همکاری است و هم استان توان اجرایی مناسبی دارد که امیدواریم مسایل اعتباری هر چه زودتر حل و فصل شود./ 

نظر شما