شناسهٔ خبر: 6328 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خنکداری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

تقدیر از وزارت راه برای دسترسی آسان مردم به اطلاعات راه‌ها/ تاثیر اطلاع رسانی در آمارهای مثبت نوروز ۹۴

کمال عليپور خنکداري عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از وزارت راه برای دسترسی آسان مردم به اطلاعات راه‌ها٬ اطلاع‌رسانی به مردم را در کاهش آمار تصادفات٬ تخلفات و میزان ترافیک جاده‌ای موثر دانست.

کمال علی‌پور خنکداری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت راه‌های کشور گفت: یکی از نیازهای مهم کشور توسعه دولت الکترونیک بود که در برنامه‌های چهارم و پنجم به آن تأکید شد.

نماینده مردم سوادکوه، قائمشهر ،جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی بر فرهنگ‌سازی بیشتر در استفاده مردم از خدمات الکترونیکی دولت تأکید و اظهار کرد: باید با بهره‌گیری بیشتر مردم از دولت الکترونیک شرایط را طوری فراهم کرد که امور مردم با سرعت و روند بهتری تسهیل شود.

وی ادامه داد: توسعه دولت الکترونیک در بخش حمل و نقل بسیار ضروری است و موجب افزایش ایمنی٬ سهولت در حمل و نقل و بالا رفتن بهره‌وری می‌شود و سرمایه‌گذاری در این زمینه برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و در این مسیر باید با بهره‌گیری از منابع بیشتر این بخش را تقویت را کنیم.

علی‌پور خنکداری با تقدیر از اهتمام دولت و به ویژه وزارت راه و شهرسازی در زمینه دسترسی آسان مردم به اطلاعات و اخبار راه‌ها٬افرود: هرچه مردم در این زمینه بهتر و راحت‌تر به اطلاعات دسترسی داشته باشند به نفع دستگاه‌های درگیر با این موضوع مثل راهداری‌ها٬ پلیس راه‌ها٬ حلال احمر و امداد نجات خواهد بود.

وی تجهیز و نصب دوربین در ۳۴ هزاركيلومتر از راه‌هاي شرياني كشور طي ۲ سال آينده را اقدامی از این دست برشمرد و گفت: طبق آمار مسئولان وزارت راه و شهرسازی نصب يك‌هزار و ۸۸۰  دوربین در جاده‌های اصلی کشور در سال آینده انجام خواهد شد که این دوربین‌ها علاوه بر ثبت تخلفات٬ وضعیت راه‌های کشور را از طریق اینترنت و تلفن همراه هر ۵ دقیقه یکبار به اطلاع مردم می‌رساند و کمک شایانی به کاهش تصادفات٬ تخلفات و میزان ترافیک جاده‌ای خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس از تلاش شبانه‌روزی راهداران و مرکز ۱۴۱.ir تشکر و قدردانی کرد و افزود: این اطلاع رسانی و خدمات رسانی به مسافران در آمارهای مثبت امسال بسیار تأثیرگذار بود که از این بابت و به‌خاطر خدمات کم نظیر مرکز راهداری باید از این سازمان تشکر و قدردانی کرد./

نظر شما