شناسهٔ خبر: 6339 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

ارقام نهایی شده مسکن مهر پردیس معقول است/ شیوه تسویه حساب با پیمانکاران

مسکن مهر معین ویژه شهر جدید پردیس از معقول شدن قیمت‌های مسکن مهر پردیس خبر داد.

حبیب‌اله طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اعلام قیمت‌های نهایی واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس، گفت: محاسبات قیمت‌ واحدهای مسکن مهر پردیس انجام شده اما برای اعلام نهایی به مردم باید فرایندهای دیگری هم طی شود.

وی با تاکید بر اینکه رقم‌های نهایی شده معقول است اظهار کرد: اعلام این ارقام منوط به تایید در مجمع و سپس تاییدیه وزیر راه و شهرسازی است تا اعلام عمومی شود.

معین ویژه پردیس هدف اصلی از بررسی دوباره این قیمت‌ها را کاهش فشار به متقاضیان دانست و درباره توافق‌نامه یک هزار میلیاردی با بانک مسکن توضیح داد: با بانک مسکن برای توافق‌نامه یک هزار میلیارد تومانی وارد مذاکراتی شدیم که منجر به امضای تفاهم‌نامه‌ای شد. هدف از امضای این تفاهم‌نامه مدیریت دارایی‌هاست اما نه به این معنا که وامی از بانک مسکن دریافت شود بلکه دارایی‌های شرکت عمران شهرهای جدید را در قالب مصوبه‌ای در اختیار بانک مسکن قرار می‌دهیم.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از تشکیل شرکت مدیریت دارایی توسط بانک مسکن خبر داد و گفت: این بانک نقدینگی دارایی‌ها را در قالب اوراق مشارکت یا فروش در مناطق مشخصی در اختیار ما قرار می‌دهد. همچنین ما پیمانکارانی را که وظیفه تکمیل پروژه‌ها را دارند به بانک معرفی می‌کنیم تا از محل این دارایی‌ها با آنان تسویه حساب شود.

طاهرخانی این امر را یکی از تاکیدات مصوبه پیشین هیئت وزیران عنوان کرد و با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی هم بر هزینه منابع شرکت عمران به منظور تکمیل مسکن مهر تاکید دارد اضافه کرد: به ازای هر فاز حداقل ۲۳ میلیون تومان هزینه آماده‌سازی باید پرداخت شود که در فاز ۱۱ پردیس به طور خاص از منابع داخلی شرکت عمران استفاده شده است. /

نظر شما