شناسهٔ خبر: 63516 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسكن مطرح كرد:

اختصاص یك و نیم میلیون هكتاری زمین برای تسریع در پیشبرد طرح‌های مسكن

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسكن ضمن اعلام این كه با تاكید وزیر راه وشهرسازی ساخت ۴۰۰ هزار مسكونی در دستور كار است گفت: سازمان ملی زمین و مسكن یك و نیم میلیون هكتار زمین جهت واگذاری برای تمامی طرح‌های مسكن در اختیار دارد كه براساس دستورالعمل‌ها و ابلاغ‌ها در حوزه‌های مختلف واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی نبیان معاون وزیر راه وشهرسازی امروز در نخستین نمایشگاه مسكن، شهرسازی و بازآفرینی شهری مجموعه اقدامات آن سازمان در حوزه‌های تحت مسئولیت خود را تشریح كرد و گفت: براساس تاكید مقام عالی وزارت احداث ۴۰۰ هزار واحد مسكونی برای ۲ سال آینده در دستور كار سازمان ملی قرار گرفته است كه ۱۰۰ هزار واحد آن با همكاری بنیاد مسكن، ۱۰۰ هزار واحد آن تحت عنوان بازآفرینی شهری و ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسكن همچنین از پیگیری‌های جدی سازمان، بر اجرای این برنامه تاكید كرد و گفت: چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان ملی زمین و مسكن و بنیاد مسكن انقلاب اسلامی به منظور احداث ۱۰۰ هزار واحد تحت مسئولیت بنیاد به امضا رسید و سازمان در این راستا زمین‌هایی را كه باید به اجرای طرح فوق اختصاص یابد به بنیاد معرفی كرد. همچنین تلاش داریم تا همین اقدام را برای اجرای طرح بازآفرینی شهری سرعت بدهیم و امیدواریم در ماه‌های آتی شاهد تحقق آن باشیم.

وی تاكید كرد: این مجموعه تاكیدی بر برنامه‌های ارزشمندی است كه با تلاش‌های معاونین وزیر قصد داریم در كارگروهی ویژه پیگیری شوند و به سرانجام برسند.

نبیان از دیگر اقدامات سازمان ملی زمین و مسكن را تحقق مشاركت مردم در ساخت و ساز عنوان كرد و گفت: مشاركت مردم و همچنین ایجاد زمینه‌های همكاری برای توسعه‌گران به اجرای طرح‌های فوق سرعت می‌دهد.

این مقام مسئول با اعلام اینكه واگذاری زمین و مشاركت مردمی برای توسعه‌گران با ابلاغ مقام عالی وزارت سرعت داده شده است از اخذ مجوز از سوی مجمع سازمان ملی زمین و مسكن در این رابطه خبر داد و افزود: در حال حاضر این مجوز به ما داده شده است تا با همكاری استانداران و معاونان عمرانی رایزنی‌های لازم را انجام دهیم تا با محوریت مدیران راه و شهرسازی استان‌ها اجرای ساخت مسكن با طرح بازآفرینی شهری در استان‌ها محقق شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین از اختصاص یک و نیم میلیون هکتار زمین در سطح کشور برای اختصاص به اجرای طرح‌های مسکن خبر داد و در مورد سامانه املاک و مستغلات اعلام کرد: از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون ۶ هزار و ۶۱۳ قطعه از اراضی غیرمسکونی این سازمان به مساحت هفت هزار و ۳۲۰ هکتار برای بهره‌برداری‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی به دستگاه‌های اجرایی ذیربط واگذار شده است.

وی افزود: تاکنون در ۲۸ استان کشور مجوز تکمیل و آماده سازی ۱۳۶ سایت مسکن مهر به ارزش ۲ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال صادر شده و در ۲۱ استان کشور نیز مجوز پرداخت به ۶۲ پروژه مسکن مهر به مبلغ یک هزار و ۴۵ میلیارد ریال ابلاغ شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اقدامات این سازمان در حوزه شفاف سازی و به روزآوری اطلاعات سامانه یکپارچه مدیریت اراضی و مستغلات کشور اشاره کرد و گفت: بازنگری و پیگیری پیاده سازی فرایندهای قانونی در حوزه املاک حقوقی در سامانه یکپارچه مدیریت اراضی توسط این سازمان در دست اجرا است. 

وی اضافه کرد: از سال ۹۴ تاکنون و با تشکیل یگان حفاظت اراضی ملی، این یگان موفق شده از تعرض به زمین های دولتی و ملی به صورت آنلاین (بر خط) جلوگیری کند.

نظر شما