شناسهٔ خبر: 63522 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها:

فرودگاه گرگان يکی از عوامل مهم توسعه استان گلستان است/ رشد فرودگاه گرگان حاصل نيروی جوانی و تجربه پيشکسوتان است

حسین اسفندیاری عضو هيئت مديره و قائم مقام مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ايران در مراسم افتتاح پروژه‌های فرودگاه گرگان گفت: در سال ۷۹ که فرودگاه گرگان را با امکانت محدود و پروازهای کم مورد بهره برداری قرار داديم خوشبين ترين افراد هم تصور نمی‌کردند که اين فرودگاه تا اين ميزان در توسعه استان گلستان نقش ايفا کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوای ایران، حسین اسفندیاری در این مراسم که  دوشنبه ۲۴ دی، با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان و مدیران شهرستان گرگان برگزار شد، گفت: این فرودگاه با سرمایه گذاری های شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و همکاری و پیگیری های مسئولان استانی اکنون توسعه زیادی پیدا کرده است و به یکی از بزرگترین فرودگاه های بین المللی کشور بدل شده است.

وی در مورد پروژه های بهره برداری شده در این فرودگاه گفت: امروز شاهد بهره برداری چهار پروژه هستیم که دو پروژه آن مربوط با سامانه های اصلی فرود هواپیما است. یکی از این پروژه ها DVOR DME است که به عنوان یک دستگاه کمک ناوبری نقش جهت یابی و فاصله یابی را برای هواپیما ایفا می کند و سامانه دیگر ILS DME است که به فرود هواپیما بر روی باند کمک می کند و در کنار این دو سامانه، سامانه چراغ های باند است که  با ایفای نقش ترکیبی با یکدیگر به کمک  سیستم های ناوبری هواپیما می روند. این سامانه ها توسط همکارانمان در ستاد و فرودگاه گرگان نصب شده اند و اکنون این فرودگاه از نظر سامانه های کمک ناوبری کامل و در حد دیگر فرودگاه های بین المللی کشور است.

اسفندیاری ادامه داد: همچنین با تطویل باند، این فرودگاه ظرفیت پذیرش هواپیماهای سنگین مسافری و باری را داراست و می تواند تا هواپیماهای رده بوئینگ ۴۰۰-۷۴۷  را میزبانی کند.

وی با اشاره به طرح توسعه اپرون و افزایش ظرفیت پارک هواپیما که گلنگ اجرای آن توسط وزیر راه شهرسازی زده شد، گفت: از دیگر مواردی که کیفیت خدمات این فرودگاه را به سطح مطلوبی می رساند ترمینالی است که با مساحت بیش از ۹ هزار مترمربع در حال ساخت است که ۹۳ درصد پیشرفت داشته و به امیدخدا با خرید و نصب تجهیزات آن امیدواریم در سال آینده به بهره برداری برسد.

 قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاه ها افزود: در مجموع می شود گفت که فرودگاه گرگان کمبودی ندارد و با توجه به اینکه دارای تجهیزات مدرن و جدیدی است تا سال ها جوابگوی پذیرش مسافر خواهد بود اما اگر استان هم تلاش کند و بخواهد به سمت واردات و صادرات تره بار و دیگر محصولات برود آن وقت ما باید با مشارکت بخش خصوصی تجهیزات لازم را در فرودگاه فراهم کنیم.

وی در پایان از زحمات مدیرکل فرودگاه های استان گلستان و همکاران وی قدردانی کرد و گفت: این تحولات حاصل همکاری مدیران و متخصصان جوان این فرودگاه، با استفاده از تجربه بزرگترها و پیشکسوتان است و خوشبختانه شاهدیم راه رشد آن به خوبی پیش می رود.

نظر شما